معاون وزیر علوم در پاسخ به ایسنا خبر داد:

ورود بخش فناوری به ملاک‌های انتخاب دانشجوی نمونه/ افزایش تعداد دانشجویان متقاضی انتقال از خارج

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال 1397 نسبت به سال 96، تعداد دانشجویان متقاضی انتقال از خارج به داخل کشور حدود 15 درصد افزایش یافت.

دکتر «مجتبی صدیقی» در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا، درباره تغییرات آیین‌نامه‌ی انتخاب دانشجوی نمونه، اظهار کرد: این آیین‌نامه با امضای دو وزیر به  دانشگاه‌ها ابلاغ شده و از نظر ورود بخش فناوری، با سال‌های گذشته تفاوت دارد و دانشجویانی که در این عرصه ورود کرده‌اند دارای امتیاز خواهند شد چون این مهم از سیاست‌های وزارت خانه است.

وی گفت: تغییراتی دیگری هم داشته‌ایم چون اعتقاد ما این است که دانشجوی نمونه باید حتما درسش را به موقع تمام کند و جلو برود، در زمینه اجتماعی و فرهنگی هم برخی از فعالیت‌ها به این آیین‌نامه اضافه شده است.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: در این راستا با هماهنگی وزارت بهداشت چندین جلسه برگزار و دوره‌های گذشته آسیب‌شناسی شد و در مجموع با یکسری تغییرات آیین‌نامه ابلاغ شد و از 20 مهر ثبت‌نام دانشجویان شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشجویان ابتدا در مرحله‌ی دانشگاهی تقدیر می‌شوند و برترین‌های هر دانشگاه به مرحله کشوری می‌روند و در همایشی سراسری از آنها تقدیر خواهد شد.

معاون وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره آخرین وضعیت دانشجویان انتقالی از خارج به داخل کشور، گفت: در حوزه وزارت علوم این موضوع مسیری طبیعی ونرمال دارد به این معنا که افزایش قیمت ارز کمک کرده تا تعداد بیشتری از دانشجویان مایل باشند که درسشان را در داخل سپری کنند.

صدیقی ادامه داد: در سال 97 نسبت به سال 96، تعداد دانشجویان مراجعه کننده حدود 15 درصد افزایش یافت و الان هم دانشجویی در هر دانشگاهی و درهر مقطعی که مشغول به تحصیل است اگر بخشی از درس را خوانده باشند می‌توانند درخواست کنند و در دانشگاه هم‌سطح در کشور مشغول به تحصیل خواهند شد و در مجموع در حوزه وزارت علوم افزایش تدریجی مراجعان را داشته‌ایم.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در بخش دیگر این نشست هم گف: در حوزه روانی و آسیب های اجتماعی، چند سالی است طرح پایش در قالب طرح سیمای زندگی دانشجویی انجام می شود و این طرح تاکنون سه بار انجام شده و نتایج مثبتی از آسیب های اجتماعی در بین دانشجویان داشته است.

وی افزود: ایجاد مرکز پایش سلامت و تندرستی دانشجویان را اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان پیگیری می کند و  تلاش خواهیم کرد تا سال آینده در سطح تمامی دانشگاه ها، این مرکز پایش راه اندازی شده و هیچ دانشگاهی نباشد که این مرکز را نداشته باشد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: گام دوم برنامه ها توسعه فضاهای ورزشی در دانشگاه هاست، در حال حاضر این فضا ۲ متر مربع بوده که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه آنرا به ۲،۵ مترمربع افزایش دهیم.

صدیقی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره  افزایش جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ها گفت: یکی از رویکردهای وزارت علوم تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور است که به ۲ شیوه اعطای بورس و هزینه شخصی انجام می‌شود و
هم اینک ۳۹ هزار نفر دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در ایران مشغول تحصیل هستند که این آمار نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بهسازی فضای خوابگاه‌های دانشجویی افزود: طرح ارتقا سراها و خوابگاه‌ها در چند سال گذشته در وزارت علوم پیگیری شده و با رتبه بندی خوابگاه‌ها فضاهای فرسوده ارتقا کیفی یافته و امسال ۱۰۲ خوابگاه دانشجویی در اجرای این طرح تعمیر و مرمت کامل شدند.

صدیقی با بیان اینکه ۱۲ هزار ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی اضافه شده است، یادآور شد: امیدواریم امسال با اتمام پروژه های در دست اجرا ظرفیت خوابگاه های دانشجویی ۷۵ هزار نفر دیگر افزوده شود.

وی از تکمیل ۱۰۷ اتاق در سراهای دانشجویی خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۲۵ پروژه کف پوش تا پایان سال در سطح دانشگاه ها تکمیل و به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر علوم و ئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: در بخش تربیت بدنی و فضاهای ورزشی نیز طرح چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم‌ که امسال و تا پایان‌ مهرماه ۳۵ طرح افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98070302758
  • خبرنگار : 50126