درخواست سندرز از سیسی برای احترام به حقوق معترضان مصری

سناتور مستقل آمریکایی از رئیس جمهوری مصر خواست تا به حق و حقوق شهروندان معترض مصری احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، برنی سندرز، سناتور برجسته آمریکایی در صفحه کاربری خود در توییتر از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر خواست تا به حق و حقوق شهروندان مصری در تظاهرات احترام بگذارد و از دولت این کشور خواست تا به پرونده حقوق بشر مصر توجه کند.

سندرز خاطرنشان کرد: آمریکا باید از حقوق بشر حمایت کند به ویژه از حقوق دولت‌هایی که کمک‌های زیادی از واشنگتن دریافت می‌کنند، مانند مصر.

وی در ادامه افزود: همگان این حق را دارند که به خاطر آینده بهتر در تظاهرات شرکت کنند و سیسی باید به این حق شهروندان مصری احترام بگذارد.

۱۰ روز پیش  روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درحالی که منتظر ملاقات با عبدالفتاح سیسی در جریان نشست میان کشورهای عضو گروه هفت بود، گفت: "دیکتاتور محبوب من کجاست؟"، این در حالی بود که دست کم ۱۰ مقام آمریکایی و سه مقام مصری منتظر ورود رئیس جمهور مصر بودند و حرف‌های ترامپ را شنیدند.

بسیاری این سخن ترامپ را مزاح تعبیر کرده بودند، اما طبق شنیده‌ها، این سخن او سکوت سنگین حاضران را به دنبال داشت.

همزمان با تظاهرات برای برکناری سیسی در تعدادی از شهرهای مصر، ده‌ها تن از شهروندان مصری دو روز پیش در مقابل مقر اقامت سیسی در نیویورک تظاهراتی به راه انداختند و در این هنگام حامیان وی نیز در همان مکان تجمع کردند و شعارهایی را در حمایت از وی سر دادند.

سیسی از سال ۲۰۱۳ میلادی که به قدرت رسید به دلیل سیاست‌هایش مورد انتقاد قرار داشته و متهم به زندانی کردن، شکنجه کردن و کشتن مخالفان سیاسی خود بوده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98070100563
  • خبرنگار : 71588