جایزه بهترین فیلم جشنواره «سماع» سوئد برای برادران محمودی 

فیلم  «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته جمشید محمودی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره جهانی سینمایی سماع در کشور سوئد شد.

به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم سماع از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ سپتامبر (۲۲ تا ۲۴ شهریور) در شهر استکهلم سوئد برگزار شد و فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته برداران محمودی در این جشنواره به نمایش درآمد و بعد از نمایش فیلم جمشید محمودی کارگردان فیلم در جلسه پرسش و پاسخ حضور پیدا کرد و با مخاطبان گفتگو کرد. 

همچنین در حاشیه این جشنواره کارگاه کارگردانی و فیلمسازی با عنوان فیلمسازان مستقل  توسط  جمشید محمودی با حضور جوانان علاقمند به فیلمسازی برگزار شد. 

 پیش از این نوید محمودی نیز برای فیلم «رفتن» جایزه بهترین فیلم را از همین جشنواره دریافت کرده بود. 

هدف از این جشنواره توسعه سینمای افغانستان و حمایت از آن اعلام شده است. 

«نامه‌ای به رئیس جمهور» ساخته رویا سادات، «برقع» ساخته حکیم سروش، «آب دوغ» به کارگردانی زین‌الدین موسو»، «بی رنگ» از حمید ماندگار، «سفید کمرنگ» ساخته غلامرضا جعفری، «بانویی با کفش‌های بنفش» به کارگردانی جلال روحانی، «استانبول: رویایی برای زندگی بهتر» از امید احمد ادارک، «طلای سیاه» به کارگردانی عزت‌الله علیدوست، «شماره ۲۰» ساخته محمد قاسمی، «من هم یک خارجی هستم» از نسیم استوار، «چشم‌انداز خالی» به کارگردانی علی زارع قنواتی، «مرا قضاوت نکن» از فرشته صافی، «مرگ بر آزادی» ساخته ناصر هاشمی و «نان» از مسعود عطایی از جمله‌ فیلم‌های بلند، کوتاه و انیمیشن حاضر در این رویداد سینمایی ۳ روزه بودند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98062512061
  • خبرنگار : 71454