به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نبض بازار، شکوفایی اقتصادی در گرو تولید است. بازار داخلی کشور پتانسیل زیادی در عرضه و فروش محصولات دارد. نگاهی آماری به اعداد و ارقام فروشهای داخلی و خارجی شرکتهای مختلف نشان میدهد که بازار داخلی کشور همواره یک فرصت مناسب برای تولیدکنندگان خواهد بود و با توجه به برخورداری این بازار از محصولات خارجی سطح رقابتی قابلتوجهی را نسبت به محصولات داخلی به وجود میآورد.
نکتهی مهمی که باید به آن اذعان داشت تصور اشتباه برخی از مجتمعهای تولیدی است که با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید توسط رهبر انقلاب سعی در افزایش ناگهانی میزان تولیدات خود دارند. موضوع تولید مسئلهی همهی سالهای بعد از انقلاب است؛ زیرا همواره سایهی تحریمها بر سر کشور سنگینی میکرد و در بخشهای مختلف شاهد اعمال سنگینترین تحریمها بوده و هستیم.
پتروشیمی، فلزات، بانکها، خودروسازی، صنایع بالادستی همه و همه ازجمله بخشهایی بودند که در سالهای گذشته تحریمهای سنگینی را تجربه کردند؛ اما دراینبین بازار داخلی و واحدهای تولیدی دو بال رهایی از وضعیت موجود هستند. فرصتهایی که امروز که در بخشهای مختلف احساس میشود میتواند توسط تولیدکنندهی داخلی تأمین شود تا علاوه بر بینیازی از واردات کالای خارجی شاهد میزان صرفهجویی در ارز و نیز شکوفایی محصولات داخلی باشیم.
فولاد مبارکه از جمله واحدهایی است که میتوان از آن بهعنوان یکی از اهرمهای مهم اقتصاد کشور نام برد. میزان تولید فولاد مبارکه در سالهای گذشته نشاندهنده درک درست این واحد تولیدی از وضعیت موجود داخلی و بینالمللی است. شناسایی نیاز بازار در حوزههای مختلف سبب شده تا امروز بخش بازار داخلی کشور از وجود محصولات خارجی در بخش فلزات بینیاز باشد و بازار خاورمیانه نیز در حال حاضر اتکای قابلتوجهی به میزان تولید فولاد مبارکه دارد. شاید اگر اعمال تحریمها در کار نبود شاهد بودیم که حضور فولاد مبارکه در بازارهای خارجی بسیار پررنگتر میشد اما با همهی چالشهایی که وجود داشت این گروه تولیدی سنگ بنای مهمی در اقتصاد کشور گذاشت.
فولاد مبارکه طی سالهای ۹۴ تا ۹۷ موفق به تولید ۲۶.۴۸۷ تن محصول در ۴ گروه از محصولات شد. این میزان تولید در شرایطی صورت گرفته که میزان تحریم بخش فلزات در چند سال گذشته همواره افزایشیافته و هربار میزان تحریمها در حوزهی فلزات تنگتر شد. فولادیها طی دوماهه گذشته نیز ۱۳۵۲ تن تولید در گروه محصولات گرم، سرد، پوششدار و سایر محصولات شدند.
با همهی شرایطی که در حوزهی فلزات وجود داشت این گروه موفق شد بازار داخلی کشور را از محصولات خارجی بینیاز کند. فولادیها طی سالهای ۹۴ تا ۹۷ موفق به عرضهی ۲۵۰۵۶ تن از محصولات خود به بازار شدند. درک درست از شرایط حاکم بر کشور و نیز اراده مثالزدنی پرسنل و مدیریت فولاد زمینهساز بروز موفقیتهای قابلتوجهی شد که نشان میدهد که موضوع رونق تولید برای این واحد تولیدی مختص به یک سال نیست و از سالهای گذشته تاکنون این مسئله محور فعالیتهای فولاد را تشکیل داده است.
انتهای رپرتاژ آگهی