نماینده فلاورجان:

دولت موضوع ارز زیارتی را برای اربعین ساماندهی کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ساماندهی زیرساخت‌های مرزی و امکانات برای زائرین اربعین امام حسین (ع) گفت: لازم است دولت هرچه سریع‌تر از هم‌اکنون موضوع ارز زیارتی اربعین را با نرخ مناسب ساماندهی کند.

به گزارش ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیران کشور و ارشاد و نیروی انتظامی تاکید کرد: طی یک ماه آینده کشور با موضوع پیاده‌روی چند میلیونی اربعین روبه‌رو خواهد شد. با توجه به این‌که ویزا حذف شده است ما شاهد افزایش زوار خواهیم بود. این در حالی است که زیرساخت‌های لازم از قبیل جاده، پارکینگ و امکانات مرزی به هیچ وجه پاسخگوی این حجم از زائرین نیست.

وی ادامه داد: در سال گذشته موضوعی که زائرین را آزار داد موضوع ارز زیارتی و نبود شرایط مناسب برای دریافت این ارز بود. شرایط در شأن زائر امام حسین (ع) نبود. افزایش قیمت ارز در سال گذشته باعث شد که هزینه‌های تردد زائرین در عراق چندین برابر شود. از هم‌اکنون دولت باید بحث ارز زیارتی را با نرخ مناسب برای مردم مشخص کند. کشور اسلامی باید شرایط زیارت عتبات عالیات را برای مردم تسهیل کند. دولت این خدمت به زائرین را وظیفه خود بداند. این خدمت را از مردم عراق و از شهرهای مرزی خودمان یاد بگیریم.

موسوی لارگانی در پایان در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بعد از اتفاقات مدیریتی در سایپا و ایران‌خودرو و بازداشت جمعی از مدیران این دو شرکت، سکوت تلخ وزیر صنعت تاسف‌برانگیز است. چه اتفاقی باید در زیرمجموعه وزارت صنعت رخ دهد که آقای وزیر ورود کند؟. اگر در هر کجای جهان این اتفاق رخ می‌داد یا وزیر استعفا می‌داد و یا برکنار می‌شد ولی در اینجا کسی خم به ابرو نیاورد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98061105804
  • خبرنگار : 71565