طمع متخلفین برای تخریب تالاب "چاف" با رشوه و بیل میکانیکی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: متصرف تالاب با پرداخت رشوه در تله مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گرفتار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود، امین نجات گفت: امروز فردی که در محدوده تالاب چاف شهرستان لنگرود اقدام به تصرف و تخریب منطقه تالابی کرده بود و قصد تطمیع مامورین یگان حفاظت محیط زیست بوسیله پرداخت رشوه داشت، به دام مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره افتاد.

وی افزود: پس از اعلام مامورین یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پاسگاه محیط بانی چمخاله مبنی بر پیشنهاد پرداخت رشوه از سوی متخلفین تصرف و تخریب اراضی تالاب چاف، ضمن هماهنگی با فرمانده پاسگاه محیط بانی چمخاله بستر مستندسازی برای به دام انداختن متخلفین آماده سازی شد و پس از تکمیل مستندات تصویری از مراحل پرداخت رشوه، پرونده تکمیل شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

نجات تصریح کرد: مستند به ماده ۵۹۲ قانون مجازات اسلامی رشوه دهنده علاوه بر ضبط مال ناشی از ارتشاء به حبس از شش ماه تا سه سال و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

وی در ادامه از مشاهده و برخورد با افرادی که با بیل مکانیکی مبادرت به تصرف، تخریب و تغییر کاربری بخشی از تالاب کرده بودند، خبر داد و گفت: این متخلفین نیز با توجه به جرم بودن  فعل ارتکابی به مرجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود ادامه داد: به استناد ماده 690 قانون مجازات اسلامی علاوه بر تعقیب و مجازات متهمین، به دستور دادگاه باید رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق یا اعاده ی وضع به حال سابق به عمل آید.

وی تاکید کرد: این اداره باهرگونه تصرف و تخریب محیط زیست منطقه برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، تالاب زیبای چاف در ارتفاع -25 متری سطح دریا منطقه ای تفریحی برای اکثر گردشگران و طبیعت گردان است. مهم ترین پیشه مردم چاف ماهیگیری است.

برخی خانه های قدیمی این روستا همچنان به صورت سابق باقی مانده اند. نکته قابل توجه اینکه تالاب چاف منطقه شکار ممنوع است.


انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98060703639
  • خبرنگار :

برچسب‌ها