انتقاد «کواکبیان» از صرف زمان مجلس برای بررسی پیشنهادات عبارتی در لوایح

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که زمان مجلس ارزشمند است و باید در موارد مفید و ضروری صرف شود، گفت: از نظر بنده این‌که مدت طولانی از زمان جلسات صرف بررسی پیشنهادات عبارتی می‌شود که تغییر چندانی نیز در محتوای لوایح و طرح‌ها ایجاد نمی‌کند اشتباه است.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد یکی از نمایندگان در جریان بررسی لایحه تجارت بیان کرد: امروز مجلس حدود دو ساعت است که بر روی پیشنهادات اصلاح عبارتی نمایندگان در بندهای این لایحه تمرکز کرده و هر یک از پیشنهادات نیز رای بسیار پایینی می آورد، اما همچنان طراحان پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: از نظر بنده این رویه صحیح نیست که زمان ارزشمند مجلس شورای اسلامی را صرف بررسی پیشنهادات عباراتی کنیم که تغییری در محتوای لایحه نیز حتی ایجاد نخواهد کرد. از طراحان خواهشمندم که خود نیز وضعیت را درک کنند و پیشنهادات اصلاحی عبارتی مطرح نکنند.

نادر قاضی‌پور در ادامه در بیان موافقت خود با پیشنهاد یکی از نمایندگان خطاب به مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: از آقای پزشکیان انتظار داشتیم که پاسخ آقای کواکبیان را می‌دادند. ایشان با سخنان خود به طراحان پیشنهادات توهین کردند هریک از ما که پیشنهادی ارائه می‌دهیم زمان زیادی برای طراحی آن صرف می‌کنیم. آیا این درست است که ما بگوییم روزنامه مردم سالاری که برای آقای کواکبیان است فایده‌ای ندارد؟ و دیگر از بیت‌المال پولی برای توزیع این روزنامه نگیرند اما ما چنین چیزی نمی‌گوییم اما از رییس جلسه نیز انتظار داریم از طراحان پیشنهادات دفاع کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98060401664
  • خبرنگار : 71560