به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پیام گستر، مهمترین ویژگی این نرمافزارها، تکنیکهای اتوماسیون است که برای پوشش تعداد زیادی از مسئولیتهایی که در بخشهای تبلیغات، بازاریابی و فروش وجود دارد، ساخته شده است. بدینجهت تقریباً تمام مشاغل، صرفنظر از شکل، اندازه یا صنعت میتوانند از نرمافزار فروش و امکاناتی که ارائه میدهد، بهرهمند شوند.
شما بهعنوان صاحب یک کسبوکار یا مدیر میتوانید با حفظ تمرکز بر وظایف خود، مدیریت کارهایی که میشود بهصورت خودکار انجام داد را به نرمافزار فروش یا CRM بسپارید.
با این حال اگر در مورد استفاده از این نرمافزارها هنوز مطمئن نیستید، ما ۴ دلیل محکم برای شما میآوریم که این نرمافزار میتواند ورق موفقیت کسبوکارتان را برگرداند:
۱. یافتن فرصتهای جدید فروش
سرپا نگهداشتن و بهبود تجارت، هدف ثابت تمامی کسبوکارهاست. اگر متوجه شدید که میزان فروش شما کاهشیافته یا فرصتهای جدیدی به دست نمیآیند، نرم افزار فروش به کمک میآید تا با دنبال کردن اطلاعات مشتریان و فروش، به یافتن فرصتهای جدید در پایگاه مشتریان فعلی بپردازید.
پیداکردن الگوهای فروش تنها با تجزیهوتحلیل نمودارهای مربوط به فروش و مشتریان ممکن است مدیران و کارشناسان فروش وقت کافی برای و ترسیم نمودار و نتایج در نرمافزارهای مهندسی و کندوکاو آنها ندارند. اگر هم داشته باشند از فروش بازمیمانند. برای همین نرمافزار فروش یا CRM، نمای کلی درباره آنچه در بازار میگذرد را بهخوبی نشان میدهد؛ بنابراین فروشندگان بدون اتلاف وقت دقیقا متوجه میشوند که مشتریان چه میخرند و نمیخرند و میدانند برای حفظ و ارتقای بازار باید به چه اقدامی دست بزنند.
۲. صرفهجویی در وقت و گسترش جامعه مخاطبان
ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی چندین سال است که برای جذب سریع مخاطبان در فرصت کم، ابزار خوبی بهحساب میآید. حال فکر کنید که تلفیق این ابزار با فروش هوشمند چقدر میتواند برای آینده کسبوکار سرنوشتساز باشد.
برای درک این موضوع فرض کنید که شما از طریق ابزار نرمافزار فروش یا CRM متوجه شدهاید که روند خرید محصول X شما در ماه اخیر کند شده است. حال ممکن است بفهمید که مثلا یک رقیب برای محصول مشابه پیشنهاد ویژهای را در نظر گرفته و تبلیغ میکند. این باعث میشود که شما تصمیم بگیرید که یک کمپین در رقابت با رقیب اجرا کنید.
نتیجه تصمیم شما این است که با استفاده از دادههای نرمافزار فروش، اطلاعات لازم از مشتریان هدف را برمیدارید و به محیط ایمیل انتقال میدهید. در نهایت کمپین خود را میسازید و برای مشتریان اختصاصی ارسال میکنید. اینجاست که مطمئنا تلاشهای شما در بازگرداندن جایگاه واقعی کسبوکارتان نتیجه میدهد.
علاوه بر این، ایمیلهای تبلیغاتی شما میتواند از پلتفرم اختصاصی خودتان برای هزاران مخاطب ارسال شود. در نتیجه چشماندازهای شما را به مشتریان معرفی و مشتریان فعلی شما را به طرفداران برندتان تبدیل کنند.
۳. رسیدن به اهداف فروش و شکوفایی اعتمادبهنفس در فروش
همزمان با تعامل با مشتری، نرم افزار CRM میتواند به نفع استراتژی کلی کسبوکار شما باشد. روحیه کار تیمی بسیار مهم است و چه ابزاری بهتر از CRM برای ترویج آن. هنگامی که برای خودتان و سایر کارمندانتان اهداف موردنظرتان را بهصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه مشخص کردید، انگیزه کل تیم بیشتر میشود.
تعیین اهداف، کارها را بهآسانی قابل پیگیری میکند و طبیعتا برای تیم چالشبرانگیز است. با استفاده از ابزارهای صحیح درون نرمافزار فروش بهراحتی میتوان مسئولیتها را کنترل کرد و از روی تقویم به تمام قرارها و وظایف رسید.
۴. با برنامه پیش رفتن و مدیریت بهتر
اگر پس از مدتی احساس کردید که کنترل دهها و صدها کاربر و مشتری در حال پیچیده شدن است، زمان آن رسیده که از نرمافزار فروش یا CRM کمک بگیرید. فشار مدیریت نباید شما را از پای دربیاورد و برای چرخاندن امور کارکنان و مشتریان نباید بیش از ۳۰ درصد وقت خود را هزینه کنید؛ بنابراین این نرمافزار دادهها را برای شما جمعآوری و دستهبندی میکند تا شما بیشتر تصمیمگیرنده و تحلیلگر باشید.
اگر به استفاده از نرمافزار CRM علاقهمند شدید، پس حتما راهنمای انتخاب بهترین نرمافزار را بخوانید.
نرمافزار فروش پیام گستر، با هدف ثبت و حفظ دقیق اطلاعات خریدوفروش میتواند برای هر یک از مشتریان خدمات اختصاصی ایجاد نماید. این امر موجب میشود تا نرخ بازگشت مشتریان به کسبوکار شما افزایش یابد.
انتهای رپرتاژ آگهی