بیش از 80 درصد تجارت وزنی ایران از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از 100 درصد تجارت ایران، 90 درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می شود و از این مقدار، 81 درصد آن در جنوب کشور صورت می گیرد .

به گزارش ایسنا-  محمدعلی حسن زاده عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با مدیرعامل، مشاور و مدیران میانی شرکت توسعه تجارت زندگی با موضوع بررسی وضعیت قرارداد بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کشور، اظهار کرد: در سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین همه دستگاه های دولتی داریم .

وی افزود: سرمایه گذاران نیز مشتاق و متقاضی حضور در سازمان بنادر و دریانوردی برای سرمایه گذاری هستند .

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امسال تعرفه های خدمات مواد معدنی اعم از تخلیه، بارگیری، انبارداری و ... را افزایش داده ایم، گفت: تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در مجلس شورای اسلامی است که تا چند ماه دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت .

حسن زاده بیان کرد: همچنین سه نفر از وزرای اقتصادی دولت در نامه ای تأکید کرده اند که بحث تسری قوانین و مقررات مناطق آزاد به بندر چابهار از اولویت های توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است .

وی افزود: درصورت تصویب این طرح، کمک های شایانی در حوزه تخفیفات، تسهیلات و مالیات صورت می پذیرد .

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص نقش بنادر کشور در تجارت ایران بیان کرد: از 100 درصد تجارت ایران، 90 درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می شود و از این مقدار، 81 درصد آن در جنوب کشور صورت می گیرد که درواقع عمده تجارت ما با دنیا از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می شود .

حسن زاده همچنین خاطرنشان کرد: از 100 درصد خدمات انبارداری کشور فقط 3 درصد آن را شرکت انبارهای عمومی ارائه می کند و 97 درصد این خدمات را بخش خصوصی انجام می دهد که این امر توجه بیش از پیش به بخش خصوصی را نشان می دهد.


انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98040603398
  • خبرنگار :