مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

ثبت جهانی میدان امام با عنوان بازار صنایع دستی تسهیل شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: از رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور درخواست دارم زمینه ثبت جهانی میدان امام (ره) را با عنوان بازار صنایع دستی در دنیا تسهیل کنند.

‌به گزارش ایسنا- فریدون اللهیاری در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر صنایع و عضو شبکه شهرهای خلاق صنایع دستی است، گفت: این نمایشگاه در عرصه گردشگری و صنایع دستی به عنوان یک رویداد مهم تلقی می‌شود زیرا پیوندی بین صنایع‌دستی و گردشگری با برگزاری آن برقرار شده و این امر نشان دهنده جایگاه ویژه اصفهان در حوزه گردشگری است.

وی دلیل همزمان برگزار شدن نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی با یکدیگر را صنعت گردشگری خلاق برشمرد و گفت: یکی از مباحث مهم در صنعت گردشگری، گردشگری خلاق است که در این صنعت، صنایع دستی در رونق گردشگری نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: تلاش‌ها و هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های مختلف همچون شهرداری و … جهت برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته است که به طور جد به دنبال آن هستیم این نمایشگاه در تقویم سازمان گردشگری جهانی ثبت شده و سالیانه به طور مستمر با کیفیت هر چه بیشتر برگزار شود.

اللهیاری با تاکید بر اینکه نمایشگاه صنایع دستی یکی از فاکتورهای مهم کشور در دنیاست، گفت: تمام تلاشمان در تحقق این امر است که کشور بالاخص اصفهان به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری کارکردهای خودش را ایفا کند.

وی اضافه کرد: از رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور درخواست دارم زمینه ثبت جهانی میدان امام (ره) را با عنوان بازار صنایع دستی در دنیا تسهیل کنند و امیدوارم اصفهان به منزله پیشانی گردشگری کشور تحولی در آینده صنعت گردشگری و صنایع دستی به جریان بیندازد و نقش محوری این شهر به عنوان پایتخت تمدن اسلامی در کنار سایر شهرهای دیگر به ایفای توسعه در تمدن ایران اسلامی منجر شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98032913855
  • خبرنگار :