صلح، محور سفر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به شمال اروپا

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (یکشنبه) برای سفری هشت روزه عازم فنلاند، نروژ و سوئد می‌شود و قصد دارد برای تعمیق مشارکت در زمینه صلح، نوآوری و رشد جامع رایزنی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مشاوران مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی این سه کشور را از شرکای مهم کشورشان در تلاش برای برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره و تقویت موتورهای رشد اقتصادی جدید دانستند.

کیم هیون-چونگ، معاون مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی به خبرنگاران گفت: انتظار می‌رود تور منطقه‌ای رئیس‌جمهوری فرصتی برای تاکید مجدد بر همکاری با کشورهای نوردیک در روند دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره و صلح پایدار باشد. این سفرها همچنین فرصتی است برای تعمیق شراکت در رشد نوآورانه و چشم‌انداز جامع دولت که در میان اهداف سیاستگذاری اصلی دولت لیبرال مون قرار دارد.

مون جائه-این عصر امروز برای سفری سه روزه وارد هلسینکی، پایتخت فنلاند می‌شود. روسای جمهوری فنلاند و کره‌جنوبی دوشنبه کنفرانس خبری مشترک برگزار می‌کنند. مون جائه-این قصد دارد راه‌های همکاری میان دو کشور در ارتباط با انقلاب صنعتی چهارم مثل شبکه‌های ۵جی و هوش مصنوعی را بررسی کند.

رهبر کره‌جنوبی سه‌شنبه عازم نروژ می‌شود و اولین رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی خواهد شد که سفر رسمی به این کشور دارد. سفر او به مناسبت شصتمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور است. مون جائه-این چهارشنبه در دانشگاه اوسلو درباره کره عاری از تسلیحات هسته‌ای و چشم‌انداز صلح سخنرانی خواهد داشت. چهارشنبه با اولین سالروز نشست تاریخی سنگاپور میان رهبران کره‌شمالی و آمریکا مصادف می‌شود.

مون جائه-این صبح جمعه در سوئد مورد استقبال رسمی پادشاه سوئد قرار می‌گیرد و یکشنبه به کشورش باز می‌گردد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98031907871
  • خبرنگار : 71402

برچسب‌ها