شیخ در گفت‌وگو با ایسنا:

دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب دوست ندارند ایران قله‌های پیشرفت علمی را تسخیر کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یاس‌آفرینی در دانشجویان و استادان دانشگاه به نفع کشور، نظام جمهوری اسلامی و خود دانشگاه نیست؛ زیرا توسعه علم و دانش بدون وجود امید به آینده و انگیزه ممکن نیست و آنان­ که دوستدار ایران­ و پیشرفت وطن­ هستند نباید به این مسئله دامن بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قطعا دشمنان نظام خواهان ایجاد یاس و ناامیدی در دانشجویان نخبه و اساتید دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: البته برخی از دانشجویان و اساتید کشور به دلایلی در مواجهه با مشکلات، دچار یاس شده و یاس و ناامیدی خود را ناخودآگاه به همکلاسی­‌ها و همکاران تسری می‌دهند. در این مورد باید جریان‌های سیاسی مراقب باشند و وارد بازی بدخواهان کشور عزیزمان نشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به مقامات مسئول در دستگاه‌های سیاسی و علمی کشور خواستار دمیدن روح امید بین جوانان و دانشگاهیان شد و افزود: امروزه بیشتر پیشرفت­‌های علمی نتیجه رشد علوم میان‌رشته‌ای است و باید روی این بخش سرمایه‌گذاری شود. البته نباید فراموش کرد تا مادامی که رشته‌های پایه بارور نباشد، میان‌رشته­‌ای‌ها هم توسعه چندانی نخواهند داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اشتغال و درآمد خوب را دو عامل مؤثر در ایجاد روح امید بین جوانان و دانشگاهیان دانست و افزود: وضعیت کار و درآمد در برخی رشته‌ها به ویژه رشته‌های مادر و علوم پایه مناسب نیست و در دانشگاه‌ها پروژه‌های تحقیقاتی اندک است و چشم‌انداز روشنی برای ایجاد انگیزه و امید به آینده در پژوهشگران، اعم از دانشجویان و استادان این رشته‌ها ایجاد نمی‌کند به بیان روشن‌تر وقتی برای جوان نخبه شغل و درآمدی ایجاد نمی‌شود، نشاط و امید آنان از بین می‌رود.

شیخ اظهار کرد: این سخنم به معنای پایین بودن خروجی علمی دانشگاهیان و اساتید نیست بلکه خواستار بهبود وضعیت موجود هستم. بسیاری از اساتید، انگیزه دارند اما برای تقویت انگیزه و دمیدن روحیه نشاط در دانشگاهیان باید به مسائل مذکور توجه جدی‌تر داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس اساتید دانشگاهی را دارای انگیزه یافتن راه‌های علمی برای شکستن تحریم‌ها دانست و افزود: الحمدالله اساتیدی داریم که همین الآن نیز در این زمینه‌ها فکر و کار می‌کنند. بن‌بست‌های حاصل از تحریم مسئله‌ای موقت و زودگذر است و ما باید برای پیشرفت زیربنایی و پایه­‌ای علوم در بخش های مختلف نظام آموزش عالی کشور برنامه­‌ریزی منسجم‌­تری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98031606669
  • خبرنگار : 90089