به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، در ردهبندی امسال برندهای با ارزش جهان که تنها برای شرکتهایی که در آمریکا دارای فعالیت هستند، صورت گرفته است، اپل با ارزشترین شرکت جهان لقب گرفت. شرط فعالیت در بازار آمریکا برای ردهبندی امسال باعث شد تا شرکتهای بزرگی چون علی بابا و ودافون شانس حضور در این رده بندی را نداشته باشند.
این ردهبندی ارزش برند را در نظر میگیرد نه ارزش شرکت در بازار بورس. نکته جالب ردهبندی امسال این است که از ۱۰ برند با ارزش جهان، ۸ برند در آمریکا مستقر هستند! بر این اساس با ارزشترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۹ عبارتاند از:
۱- اپل-آمریکا
ارزش برند: ۲۰۵.۵ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۲۶۵.۸ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: تکنولوژی
۲- گوگل-آمریکا
ارزش برند: ۱۶۷.۷ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۱۳۶.۲ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: تکنولوژی
۳- مایکروسافت-آمریکا
ارزش برند: ۱۲۵.۳ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۱۱۰.۲ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: تکنولوژی
۴- آمازون-آمریکا
ارزش برند: ۹۷ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۲۱۱.۴ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: خرده فروشی
۵- فیس بوک-آمریکا
ارزش برند: ۸۸.۹ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۴۸.۸ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: تکنولوژی
۶- کوکا کولا-آمریکا
ارزش برند: ۵۹.۲ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۴.۱ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: نوشیدنی
۷- سامسونگ- کره جنوبی
ارزش برند: ۵۳.۱ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۲۲۱.۶ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: تکنولوژی
۸-و الت دیزنی- آمریکا
ارزش برند: ۵۲.۲ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۲.۸ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: تفریح و سرگرمی
۹- تویوتا-ژاپن
ارزش برند: ۴۴.۶ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۴.۶ میلیارد دلار
زمینه فعالیت: خودروسازی
۱۰- مک دونالد-آمریکا
ارزش برند: ۴۳.۸ میلیارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۳۸۹ میلیون دلار
زمینه فعالیت: غذایی
پس از این شرکتها نام شرکتهای ای تی اند تی، لوئی ویتون، اینتل، نایک، سیسکو، جنرال الکتریک، مرسدس بنز، اوراکل، ورایزون، آی بی ام، ب ام و، ساپ، مارلبرو، بادوایزر، ویزا، والمارت، امریکن اکسپرس، هوندا، پپسی و گوچی به عنوان یازدهمین تا سی امین برندهای با ارزش جهان در سال ۲۰۱۹ دیده میشود.
انتهای پیام