وضعیت برندهای جهان در سالی که گذشت

اپل در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۷ میلیارد دلار سودآوری داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، هر چند که فروش آیفون‌های شرکت اپل در چین و برخی از بازارهای بزرگ دیگر با مشکلات متعددی مواجه شده است، اما موفقیت این شرکت در دیگر زمینه‌های فعالیت خود باعث شده است تا روند صعودی سهام این شرکت آمریکایی ادامه داشته باشد. اپل در سال ۲۰۱۸ با سودآوری خوب اپل استور، آی تیونز و اپل پی توانست ۳۷ میلیارد دلار سودآوری داشته باشد.

در حال حاضر ۱۰۰ برند با ارزش جهان بر روی هم ارزشی بیش از ۲.۳۳ تریلیون دلار دارند که در مقایسه با سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است. بیشترین افزایش در ارزش برندها مربوط به آمازون با ۳۷ درصد، نت فلیکس با ۳۴ درصد، گوگل با ۲۷ درصد و ادوب با ۲۷ درصد بوده است. از سوی دیگر بیشترین کاهش ارزش قیمت برند مربوط به اچ اند ام با ۱۲ درصد، جنرال الکتریک و هیوندای با ۸ درصد بوده است.

از ۱۰۰ برند برتر جهان، ۵۶ برند در آمریکا، ۱۱ برند در آلمان، ۷ برند در فرانسه و ۶ برند در ژاپن مستقر بوده بوده‌اند ۲۰ برند از ۱۰۰ برند برتر جهان در حوزه تکنولوژی، ۱۳ برند در حوزه مالی، ۱۱ برند در حوزه خودروسازی و ۸ برند در حوزه خرده فروشی فعال بوده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98030401282
  • خبرنگار : 71600