دیدار هیأت حماس با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان

هیأتی بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و رئیس دستگاه امنیتی لبنان در بیروت دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، هیأتی بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با سعد حریری، نخست‌وزیر، نبیه بری، رئیس پارلمان و سرلشکر عباس ابراهیم، رئیس دستگاه امنیتی لبنان در بیروت دیدار کرد.

این هیأت که به ریاست عزت رشق، عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی حماس به لبنان سفر کرده و اسامه حمدان و علی برکه نیز او را همراهی می‌کنند، با مقامات لبنانی در مورد آخرین تحولات فلسطین، معامله قرن و وضعیت آوارگان فلسطینی در لبنان بحث و تبادل نظر کرد.

هیأت حماس ضمن اعلام مخالفت قاطع با معامله قرن که موجب ضربه زدن به حقوق ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی می‌شود، راه شکست این طرح را پایداری و مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر و حمایت امت اسلامی و عربی از ملت فلسطین دانست.

این هیأت تصریح کرد که اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در دور اخیر درگیری‌ها در غزه پیروزی بزرگی به دست آورد و معادله بازدارندگی در برابر دشمن را تثبیت کرد و این رژیم را وادار به پایبندی به تفاهمات صورت گرفته کرد.

در این دیدارها همچنین در مورد اوضاع فلسطینیان در لبنان و اهمیت اجرای گفتگوهای لبنانی فلسطینی گفتگو و ابراز امیدواری شد از چنین گفتگوهایی حمایت شود تا نتایجی مثبت و سازنده برای ملت فلسطین در پی داشته باشد.

جنبش حماس بر ادامه همکاری و هماهنگی با دولت لبنان برای تضمین امنیت اردوگاه‌های فلسطینی و اهمیت موضع واحد و یکپارچه فلسطینیان در این کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98030100567
  • خبرنگار : 71417