به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز سهشنبه مجلس در پاسخ به سوال نماینده نیشابور در خصوص اقدام این وزارتخانه برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش گفت: مهمترین برنامه ما اجرا و استقرار سند تحول بنیادین است که با جامعیت خود همه ارکان و اجزا و بخشهای نظام آموزش و پرورش را در بر میگیرد. بنابراین پس از اجرای آن هر قدر بیشتر پیش برویم ارتقای جایگاه آموزش و پرورش هم محقق میشود.
وی افزود: ما تلاش کردیم برنامههای عملیاتی این سند را فراهم کنیم. در سال ۹۸ هم تمام برنامههای آموزش و پرورش در همه واحدهای تابعه و استانها مبتنی بر سند تحول تنظیم شده و اگر بتوانیم با محدودیت اعتبارات و مشکل تخصیص، اعتبار کامل دریافت کنیم در سال ۹۸ گام جدی در اجرا و استقرار سند تحول بر میداریم.
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: شورای عالی اداری در مصوبهای مقرر کرده هر کارمندی فقط یک مرتبه میتواند مدرک تحصیلی ارائه کند و این محدود به آموزش و پرورش نیست بلکه مربوط به همه دستگاههای اجرایی است. البته ما مکاتبه کردیم که آموزش و پرورش به دلایل مختلف مستثنا شود که هنوز این اتفاق نیفتاده و امیدواریم در شورای عالی اداری این مصوبه را به نفع آموزش و پرورش تغییر دهیم تا همکاران برای ادامه تحصیل انگیزه پیدا کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور دو نماینده در شورای عالی اداری به عنوان عضو ناظر مجلس گفت: من در این شورا به عنوان یک عضو حضور دارم و تمام تلاشم را در این راستا انجام دادم. زیرا معتقدم کار یک معلم با یک کارمند متفاوت است و هر قدر سطح تحصیلاتش بالا برود باید او را تشویق کنیم و مدرکش را اعمال کنیم.
بطحایی اضافه کرد: من در سه نامهای که به آقای انصاری نوشتم از ایشان درخواست کردم اعمال بیش از یک مقطع تحصیلی برای ارتقای شغلی و حرفهای معلمان انجام شود. همین جا از کمیسیون آموزش یا اجتماعی مجلس نیز درخواست میکنم جلسهای تشکیل دهند و از آقای انصاری به عنوان عضو مؤثر شورای عالی اداری دعوت کنند و من هم مدافع اعمال مدرک تحصیلی معلمان در این جلسه خواهم بود تا بتوانیم موانع ارتقای شغلی و حرفهای معلمان را برداریم.
انتهای پیام