به گزارش خبرنگار ایسنا، هر دستگاهی که برای شهر و مردم کار کند باید مورد حمایت و کمک قرار گیرد اما شهرداری در اجرای طرح نهضت آسفالت باید کیفیت را فدای سرعت نکند و مسایل فنی و منهدسی را در این زمینه رعایت نماید.
به نظر می آید باید شهرداری در خصوص کیفیت بخشی به آسفالت اهتمام بیشتری داشته باشد تا شاهد هدر رفت هزینه ها و دوباره کاری نباشیم. مردم یاسوج انتظار آسفالت خیابانها را دارند اما باید با کیفیت انجام شود.
طبق بررسی های خبرنگار ایسنا از اجرای طرح نهضت آسفالت در خیابانهای شهر یاسوج کیفیت فدای سرعت شده و مسایل فنی و منهدسی در این زمینه رعایت نشده است. به عنوان مثال از میدان جهاد به سمت میدان شهدای نیروی انتظامی(فلکه ساعت) که بر روی آسفالت جدید حرکت کنید شاهد بی کیفیت بودن آسفالت انجام شده خواهید بود. همچنین در برخی نقاط شهرک جهاد و امام حسین(ع) نیز این مساله مشاهده می شود.
در صورت مشاهد موردی تذکرات لازم داده می شود
علی اکبری تبار، عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: ارائه خدمات جزو وظایف شهرداری است اگر انجام دهد میگویند که مشکل دارد و اگر انجام ندهد می گویند که چرا انجام نمی شود.
وی افزود: باید در اجرای طرح نهضت آسفالت باید کیفیت مصالح و اجرا و زمان باید رعایت شود و در صورتی که موردی مشاهد شود حوزه فنی شهرداری احضار و تذکرات لازم داده می شود. همچنین بازدیدی از روند اجرای آسفالت خیابانهای شهر خواهیم داشت.
اکبری تبار با توجه به این همه گرانی و وضعیت قیر باید کیفیت اجرای آسفالت در خیابانهای شهر یاسوج رعایت شود و کیفیت فدای کمیت و سرعت نشود.
اجرای لکه گیر و روکش آسفالت خیابانهای یاسوج ایراداتی دارد
انتظام سهمگین، دبیر شورای فنی استان و معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: اجرای لکه گیر و روکش آسفالت خیابانهای شهر یاسوج ایراداتی دارد که بصورت کتبی به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار و کارشناسان شهرداری اعلام شده است.
وی افزود: لکه گیری آسفالت ضوابطی دارد که در مراحلی از انجام لکه گیری در یاسوج رعایت نشده است. با وجود زحمات قابل تقدیر انجام شده اما عوامل اجرایی تجربه لازم را ندارند.
سهمگین با بیان اینکه لکه گیری آسفالت خیابانها ایرادات تاثیرگذاری دارد، اظهارکرد: برش لکه ها باید به شکل هندسی در بیاید، محل لکه جارو و تمیز شود، کم و زیاد بودن قیر روی کف برش زده و عدم اتصال بین آسفالت جدید و قدیم که در مواقع بارندگی مشکل ایجاد می کند از جمله ایرادات اجرای لکه گیری است.
دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سطح آسفالت قدیم و جدید لکه گیری باید یا هم سطح و یا یکی دو میلی متر بالاتر باشد تا با ترافیک هم سطح شود که متاسفانه این مساله نیز در کار شهرداری یاسوج رعایت نمی شود.
سهمگین در خصوص کیفیت مصالح آسفالت اجرا شده در خیابانهای شهر یاسوج تصریح کرد: کیفیت و دانه بندی آسفالت کارخانه آسفالت شهرداری مورد تایید نبوده و در صورتی که آسفالت در حال اجرا از کارخانه شهرداری باشد مورد تایید نیست.
وی ادامه داد: در اجرای روکش آسفالت خیابانها اتصال خطوط طولی و عرضی دو آسفالت به شکل اصولی انجام نمی شود و ایراداتی نیز دارد. برای روکش آسفالت روی آسفالت موجود باید تمام لکه ها گرفته شود و همواری صورت گیرد اما متاسفانه از سوی شهردایر یاسوج این مورد هم اجام نمی شود.
دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود 10روز پیش طی نامه کتبی موارد و ایرادات اجرای لکه گیری و روکش آسفالت خیابانهای شهر یاسوج را به معاون هماهنگی امور عمران استانداری، شهردار و کارشناسان فنی شهرداری اعلام کردیم.
طرح نهضت آسفالت شهرداری یاسوج تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
سید حسین کاظمی، مدیرکل امور شهری و شهرداریهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: طرح نهضت آسفالت شهرداری یاسوج تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.
وی افزود: این طرح بعلت رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی در اجرای آسفالت از دیروز شنبه، 21 اردیبهست ماه تعطیل شده است.
کاظمی با بیان اینکه حوزه شهری استاندار نظارت بر اجرای آسفالت خیابانهای یاسوج می کند، اضافه کرد: اجرای با کیفیت آسفالت بخصوص در شهر یاسوج اولین دستور کار جلسه همایش شهرداران استان است و این مساله بررسی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، ۴ اکیپ لکه گیری و روکش آسفالت خیابانها در سطح شهر یاسوج در قالب طرح نهضت آسفالت فعالیت می کنند.
انتهای پیام