مددجویان کمیته امداد برای دریافت "بیمه سلامت" به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه از سه روز قبل صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد آغاز شده است، گفت: از مددجویان خواهشمندیم برای دریافت دفترچه‌هایشان، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، طاهر موهبتی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اشاره به صدور دفترچه بیمه برای ممدجویان کمیته امداد، اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد پیش از این دارای کارت بیمه‌ کمیته امداد بودند و از نشان‌دار شدن رنج می‌بردند و با کمک مهندس فتاح، این مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و این اتفاق در راستای تجمیع بیمه‌ها صورت گرفت.

مددجویان کمیته امداد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

وی ادامه داد: از سه روز قبل صدور دفترچه بیمه مددجویان کمیته امداد آغاز شده است و از مددجویان خواهشمندیم به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

آغاز پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل برای ۲ بیماری

موهبتی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل ٢ بیماری آغاز شده است، گفت: مهم‌تر از مدیریت هزینه، اثر آرامبخش آن است؛ چرا که بیماران از برکات خانواده بهره‌مند می‌شوند و در شش استان تهران، همدان، گیلان، اردبیل و کرمان و یزد این طرح اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ظرف ٢ ماه آینده نتیجه این طرح را بررسی می‌کنیم و در مرحله اول بیماران بستری در  آی سی یو و بیماران نارسایی قلبی در گروه هدف قرار گرفته اند و در مرحله بعدی زردی نوزادان، سکته مغزی و سرطان تحت پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده و ما در آئین‌ نامه‌ها مشخص می‌کنیم که بیماران چه تعداد روز  می‌توانند از خدمات مراقبت در منزل از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند و تغییر رفتار مردم و پذیرش این امر از سوی مردم کمی دشوار بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی است.

سرانجام نسخه‌نویسی الکترونیک

موهبتی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی قرار بود تا ٣١ تیر ماه به نتیجه برسد و ما این کار را شروع کرده‌ایم و این بحث را در یک شهر از هر ٣١ استان دنبال می‌کنیم و رویکرد ما پایلوت استانی بود.

وی افزود: در بیمارستان‌های دولتی رسیدگی الکترونیکی را در دستور کار قرار دادیم و در تمام بیمارستان‌های یزد رسیدگی به پرونده‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود و  در ۶٠۵ بیمارستان استحقاق سنجی صورت می‌گیرد.

اقدامات بیمه سلامت در سالی که گذشت

وی در ادامه به ارائه گزارش‌هایی از سال ۹۷ پرداخت و گفت: یکی از کارهایی که صورت گرفت ایجاد معاونت آی تی و پس از آن راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ بود که یک نقطه قوت بزرگ برای ما به حساب می‌آید؛ چرا که سبب ارتباط بی‌واسطه ما با مردم بود و توانستیم از این طریق از مشکلاتی که ممکن است سازمان با آن روبه رو باشد، مطلع شویم.

موهبتی در ادامه گفت: دیگر اقدام مثبت ما چاپ سالنامه آماری بود که طی دو سال متوالی ۹۵ و ۹۶ چاپ نشده بود. همچنین پایگاه بیمه شدگان درمان به نتیجه رسید که این طرح در شش ماه ابتدایی امسال به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: در بحث رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای، چهار میلیون فایل به ما ارسال شد که حدود دو میلیون از این فایل‌ها رفع همپوشانی شده است. امیدواریم با تشکیل پایگاه‌ها ظرف شش ماه آینده، رفع همپوشانی‌های جدید صورت گیرد.

موهبتی ادامه داد: روزانه ۴۵ هزار نسخه با رقمی حدود ۱۰ میلیارد تومان در حال کنترل است. در همین کنترل نسخه نویسی‌ها شرط صحیح نسخه نویسی و کنترل مباحثی مانند سی‌تی اسکن، ام آر آی و... در حال انجام است.

وی با اشاره به توسعه و تقویت بیمه ایرانیان، افزود: در سال گذشته همچنین برای اولین بار خرید خدمت در چهارچوب بودجه صورت گرفت.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی در بیمه سلامت، بیمه افراد مجهول‌الهویه بود که با بیمه نوزادان شروع به کار کردیم و توانستیم آن را گسترش دهیم.

موهبتی افزود: کاهش بدهی‌های ما تا آذر ماه اتفاق مثبتی بود که انجام شد و مانیتورینگ هزینه‌ها به صورت هفتگی در حال اجرا است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم انتقاد پذیری گفت: ما باید در بحث تکریم ارباب رجوع به خصوص در دفاتر پیشخوان دولت را جدی‌تر دنبال کنیم. مردم باید این حق را داشته باشند که از حقوق خود مطلع باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 98021507781
  • خبرنگار : 71635