استاندار تاکید کرد:

ضرورت بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌های ابتدایی سال در سمنان

استاندار سمنان بر ضرورت مرمت، تعمیر و بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌های ابتدایی سال در استان تاکید کرد و از مدیران استان خواست بازسازی این زیرساخت‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، علیرضا آشناگر در شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: در بارش‌های پایانی سال ۹۷ و ابتدایی سال ۹۸ بخشی از زیرساخت‌های این استان دچار آسیب شده که این زیرساخت‌ها باید در اولویت برنامه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته و هرچه زودتر بازسازی شوند.

وی از شورای برنامه‌ریزی به عنوان یکی از مهمترین مراکز تصمیم‌گیری کلیدی در استان نام برد و افزود: مدیران اجرایی و اعضای این شورا باید با شناخت کامل در جلسات این شورا حضور یابند تا مصوبات شورا با تکیه بر خرد جمعی که حتماً ضریب خطای کمتری دارد اجرایی شوند.

وی بر لزوم طرح مباحث چالشی و تحلیلی در این شورا تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود که در این جلسه مهم و کلیدی مباحث کارشناسی مطرح و مورد بحث و بررسی کاملاً کارشناسانه قرار گیرند تا خروجی کار مبتنی بر خرد جمعی همه مدیران و صاحب‌نظران باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان خاطرنشان کرد: مبنای تصمیمات جلسات شورای برنامه ریزی و سایر جلسات استان باید مبتنی بر ۸ اولویت در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۸ است لذا دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال پروژه‌هایی باشند که در راستای این محورهای هشتگانه باشند.

استاندار سمنان از سال ۹۷ به عنوان یک سال موفق در جذب اعتبارات نام برد و گفت: خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفت استفاده درستی هم از اعتبارات تخصیصی صورت گرفت که از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل استفاده مطلوب از اعتبارات و همچنین تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات تقدیر می‌کنیم.

آشناگر با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته بالغ بر ۷۰۶ میلیاد تومان بود که حدوداً ۷۰ درصد آن تخصیص یافت ادامه داد: ۳۶۰ میلیارد تومان این مبلغ به استان تخصیص پیدا کرد. ضمن اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان نیز بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان بود که به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این استان در انرژی‌های نو و تجدید پذیر گفت: زمینه بسیار خوبی در حوزه انرژی‌های بادی، خورشیدی و برق‌آبی در استان وجود دارد که باید حداکثر بهره‌برداری از آن صورت گیرد.

آشناگر با تقدیر از رویکرد مناسب استان به این بخش اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه استان سمنان باید برای تأمین ۵ درصد از نیاز برقی خود از این محل هدف‌گذاری می‌کرد که خوشبختانه ما برای ۳۰ درصد برنامه‌ریزی کردیم که بخش خوبی از آن نیز به قرارداد منجر شده است.

وی با اشاره به مشکل به وجود آمده برای برخی سرمایه‌گذاران افزود: انتظار می‌رود که دولت با توجه به نوسانات ارزی و قیمتی که مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران این حوزه ایجاد کرده ضمن رفع این دغدغه‌ها، با سیاست‌گذاری مطلوب، زمینه تمایل سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این بخش را افزایش دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان بالغ بر ۳۰۰ روز آفتابی در سال دارد ادامه داد: باید با همت و تلاش مسئولین استان، از این ظرفیت خدادادی به صورت ویژه در بحث احداث نیروگاه‌های خورشیدی، استفاده کنیم.

آشناگر بر لزوم توجه بیشتر به دو حوزه کشاورزی و آبخیزداری تاکید و تصریح کرد: فرمانداران به عنوان رؤسای شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، باید امسال به فعالیت‌های کشاورزی، آبخوان داری و آبخیزداری توجه ویژه داشته باشند، چرا که این مهم به مواردی چون تأمین آب، جلوگیری از فرسایش خاک و سیل، کمک شایانی خواهد کرد.

وی بر ضرورت بررسی راه‌های استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در حوزه آبخیزداری باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

این مقام ارشد اجرایی به برخی محدودیت‌های اعتباری در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتباری در سال ۹۸، مدیران مقوله صرفه جویی در تمامی حوزه‌ها و امورات را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و نسبت به این موضوع حساسیت جدی داشته باشند.

آشناگر بر لزوم اولویت‌بندی پروژه‌ها و کاهش هزینه‌های جاری، تاکید کرد و با اشاره به لزوم تلاش مدیران برای جذب اعتبارات دستگاه‌های خود گفت: بالغ بر ۴۱.۵ درصد از بودجه کشور در ردیف‌های متفرقه تعریف شده و مدیران استانی باید با رایزنی با وزرا، نمایندگان و مسؤولان کشوری حداکثر استفاده را در این بخش کنند.


انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98021507778
  • خبرنگار :