به گزارش ایسنا، شیائومی که یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکتهای تولیدکننده موبایل در جهان به شمار میرود، در چند سال اخیر توانسته است تعداد زیادی از کاربران و مشتریان بازارهای جهانی را به سمت و سوی خود بکشاند و نظر و رضایت آنها را جلب کند.
شیائومی بدون شک بعد از هواوی، بزرگترین سازنده تلفن همراه و گوشیهای هوشمند در چین است که موفق شده است خیل عظیمی از جمعیت بالای این کشور را که بزرگترین بازار موبایل در جهان را تشکیل داده اند، را به محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه خود جذب کند و سهم قابل توجهی از بازار موبایل این کشور و سایر مناطق جهان را به خود اختصاص دهد.
برخلاف آنکه شیائومی چهارمین تولیدکننده بزرگ محصولات تکنولوژی و گوشی در جهان محسوب میشود، حالا تازهترین آمارها نشان میدهد که این شرکت پرآوازه در مقایسه با سال گذشته نتوانسته است به میزان بالاتری از فروش در بازارهای جهانی دست یابد. این بدان معناست که بر اساس گزارشهای منتشر شده در مؤسسه پژوهشی و تحقیقاتی Counterpoint ، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی این شرکت توانسته است ۲۷.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با یک کاهش دو درصدی مواجه شده است.
شیائومی فصل نخست سال ۲۰۱۸ میلادی توانست ۲۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازارهای جهانی به فروش برساند که این عدد به وضوح نشان دهنده موفقیت این سازنده چینی در سال گذشته بود و در نهایت موجب شد که این شرکت از هدف فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ نیز گذر کند و به درآمدزایی و سودآوری قابل توجهی دست پیدا کند.
آنچنان که به نظر میرسد این شرکت چینی علاوه بر اینکه در جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین و همچنین اتهام جاسوسی دونالد ترامپ کم نیاورده بلکه موفقیتهای بسیاری را برای تاریخچه و سابقه خود به ارمغان آورده و تمرکز خود را بر روی تمامی بازارهای جهان گذاشته است.
پیشتر مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت برآورد کرده بود ورود شیائومی به بازار اروپا قطعاً میتواند گام بزرگی برای موفقیت این شرکت چینی در قبضه بازارهای جهانی به شمار بیاید.
انتهای پیام