به گزارش ایسنا، در این مراسم مصطفی محبی مدیر کل زندانهای استان تهران با بیان این نکته که ۵۲ معلم در مراکز آموزشی سطح زندانهای استان مشغول به تدریس بوده اند، الویت آموزش کلاسیک در زندانها را یادآور شد و گفت : معلمی در هر شریطی کاری بس خطیر و بسیار حساس می باشد که این شغل اگر مقرر شود در میان مددجویان زندانها باشد حساسیت آن چند برابر می شود چرا که کار با قشر آسیب دیده و بزهکار مددجویان در قالب تدریس و آموزش تبحر و انعطاف خاصی را می طلبد.
حجت الاسلام رستمی مدیر دفتر فرهنگی و تربیتی سازمان زندانهای کشور نیز در ادامه با انبیایی خواندن شغل معلمی از ابتدای خلقت به بیان آیات و احادیث پیرامون تعلیم و تربیت پرداخت و افزود: پیامبران و اولیاء الهی در تمامی ادیان در چهارچوب مصلح به آموزش در میان امتهای خویش برگزیده شدهاند که نقش والای تعلیم و تهذیب و تحصیل را در جوامع بشری نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: تنها در صورتی ما شاهد تاثیر گزاری شگرف و عمیق بین معلم و متعلم خواهیم بود که در آن متعلم با تمام معنا معلم خویش را ناجی و ناصح ومصلح خویش بداند در غیر این صورت نقش آموزش و پرورش کاملا عقیم و گاه مضر خواهد بود
غلامعلی افروز استاد دانشگاه نیز در سخنانی به مهندسی رفتار با محوریت آموزش موثر به بیان تجربیاتی مثبت و راهکارهای پیشنهادی در اصلاح و تربیت مددجویان در زندان ها گریزی زد و گفت: با توجه به مطالعات انجام شده در بحث آموزش و اصلاح مددجویان با قاطعیت می توان ابراز داشت تا زمانی که محبوبیت، مقبولیت و موفقیت در میان معلمان تبلور پیدا نکند انتظار آموزش موثر و تغییر در متعلمان امری عبث و بیهوده است.
در پایان با اهداء لوح سپاس و هدایایی از معلمان حاضر در جلسه تجلیل شد.
انتهای پیام