به گزارش ایسنا، الهه حجازی در دومین دوره جشنواره ترویج علم در پایان نامههای دانشجویی که امروز در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، این جشنواره را ابتکار مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و انجمن ترویج علم دانست و گفت: وقتی از ترویج علم صحبت میکنیم، یعنی میخواهیم فاصله بین تولیدکنندگان علم و عموم جامعه را کاهش دهیم؛ جشنواره فوق نیز اقدام مفیدی در این راستا به شمار میآید و در جهت انتقال علم و آگاهی به عموم جامعه برگزار میشود.
وی برخی نتایج ترویج علم را ارتقای تفکر علمی و خردورزی، ارتقای بهداشت و سلامت روان در جامعه، و ارتقای سبک زندگی عنوان کرد و گفت: در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از کنشگران ترویج علم بودهایم و همیشه خواستیم با جامعه ارتباط داشته باشیم، که بخشی از این اقدام حساسیت زدایی نسبت به اختلالات روانی در جامعه بوده است. این در حالیست که امر آموزش نیز نوعی ترویج علم به حساب میآید و از این منظر دانشگاه رسالت ترویجی خود را به انجام میرساند.
رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در پایان افزود: با توجه به آن که ترویج علم در پایاننامه های دانشجویی ایده بسیار خوبی است، تصمیم گرفتیم در دانشگاه خودمان نیز از دانشجویان بخواهیم در کنار چکیده اصلی، یک چکیده ترویجی هم ارائه کنند تا ارتباط بیشتر دانشگاهیان با جامعه محقق شود.
انتهای پیام
در دومین جشنواره "ترویج علم در پایاننامههای دانشجویی" عنوان شد
حساسیتزدایی از اختلالت روانی، سهم دانشکده روانشناسی از "ترویج علم"
رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه از طریق حساسیتزدایی نسبت به اختلالات روانی در راستای ترویج علم گام برداشتهایم، "جشنواره ترویج علم در پایاننامههای دانشجویی" را یک ابتکار مفید توصیف کرد و گفت: در همین راستا از دانشجویان میخواهیم در کنار چکیده اصلی، یک چکیده ترویجی ارائه کنند.