به گزارش ایسنا، این روزها گجتهای هوشمند مختلفی در زمینههای گوناگون توسط شرکت و غولهای تکنولوژی همچون اپل، شیائومی، هواوی، آمازون، مایکروسافت، سامسونگ و غیره توسعه یافته و در اختیار کاربران، علاقمندان و مشتریان قرار گرفته است و بهمنظور تسهیل کار و فعالیت افراد و کاربران و همچنین هوشمندسازی زیرساختهای شهری و خانگی معرفی و در بازارهای جهانی عرضه میشوند.
به نظر میرسد که بسیاری از غولهای تکنولوژی و شرکتهای فعال در حوزه فناوری با توجه به رکود بازارهای جهانی موبایل و گوشی هوشمند در سالهای اخیر، در تلاشند تا تمرکز خود را بر روی سایر حوزهها نظیر گجت های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بگذارند تا تغییر و تحولات جدیدی را در این حوزه به وجود بیاورند.
بر اساس گزارش وب سایت telecompetitor ، سال گذشته بود که محققان و پژوهشگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی IDC پیشبینی کرده بودند که بالغ بر ۱۹۰ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی هوشمند در سال ۲۰۲۲ میلادی به فروش خواهد رسید، این در حالیست که بازار گجت های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا روند رو به رشد بسیار سریعتری را در پیش گرفته است به گونهای که میزان فروش گجت های هوشمند و استقبال کاربران از آنها از پیش بینیهای صورت گرفته توسط تحلیلگران نیز پیشی گرفته است و بسیار زودتر از آنچه تصور میشد، فروش این دستگاههای الکترونیکی هوشمند از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه گذر کرد و فراتر رفت.
حالا تازهترین آمار و گزارشهای منتشر شده از سوی مؤسسه کانالیس نشان میدهد که میزان فروش گجت های هوشمند و استفاده کاربران از آنها ۱۱۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است که پیش بینی میشود تا پایان سال جاری میلادی با ۸۲.۴ درصد رشد و افزایش، به رقم ۲۰۷.۹ میلیون دستگاه برسد.
انتهای پیام