معاون پژوهشی وزارت علوم خبر داد

معوقه ۴۰ درصدی بودجه پژوهشی سال ۹۷ وزارت علوم/پژوهش مظلوم‌ترین بخش دانشگاه‌ها

معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر این که بودجه پژوهشی ستاد این وزارت خانه برای سال ۹۷ تنها ۶۰ تخصیص یافته است، گفت: امیدواریم تخصیص این بودجه برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به ۹۰ درصد برسد.

مسعود برومند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم در سال ۹۷ پرداخت و اظهار کرد: به اعتقاد من پژوهش مظلوم‌ترین بخش دانشگاه‌ها است چرا که بسیاری از مطالب و موضوعات در دانشگاه‌ها بلافاصله بعد از مطرح شدن بر روی میز مسئول و رئیس دانشگاه قرار می‌گیرد تا در آن خصوص سیاستی را اتخاذ کرده و اگر مشکلی هست آن را رفع کنند، اما حوزه پژوهش این‌طور نیست و می‌توان بخش پژوهش را مظلوم ترین بخش دانشگاهی در ایران یاد کرد.

وی ادامه داد: البته این را هم باید عنوان کرد که در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به دلیل اتفاقاتی که در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری افتاد تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار صورت نگرفت اما تمهیداتی که سازمان برنامه و بودجه اندیشیده است قرار است معوقه بودجه ۹۸ به زودی به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پرداخت شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: میزان بودجه معوق سال ۹۷ بخش پژوهش دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری متفاوت است مثلاً در ستاد وزارت علوم این تخصیص در حوزه پژوهش و فناوری به ۶۰ درصد می‌رسد اما در دانشگاه‌ها این عدد بالاتر است و باید حداقل تخصیص بودجه پژوهشی مراکز به ۹۰ درصد برسد.

دکتر برومند خاطر نشان کرد: نسبت به پرداخت معوقه بودجه ۹۷ پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی خوش بین هستم چرا که معتقد هستیم همواره باید امید داشته باشیم و با امیدواری برنامه‌ها را اجرا کنیم و باید اعتقاد داشته باشیم همه مسؤولان زحمت خود را می‌کشند اما باید هماهنگی‌های لازم بین مسئولان وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 98020401933
  • خبرنگار : 71567