مسدود شدن بیش از ۱۰ مسیر ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل سیلاب

‌طغیان رودخانه‌های محلی از روز یکشنبه تاکنون سبب مسدود شدن ۱۱ مسیر ارتباطی در جنوب این استان شده است.

‌به گزارش ایسنا- فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بازگشایی مسیرها توسط نیروهای راهداری در حال انجام است.

سرهنگ یداله ستوده افزود: هم اینک مسیر اسپکه - فنوج، نیکشهر - بنت، چاهان - زرآباد، ایرانشهر - مهرستان، دلگان - زهکلوت، ایرانشهر- خیرآباد، فنوج - رمشک، دلگان - ایرانشهر، قصرقند - نیکشهر، بزمان - دلگان و جلگه -ایرانشهر مسدود است.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های شدید و لغزنده بودن جاده‌ها رانندگان در سایر مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان با احتیاط رانندگی کنند.

تعطیلی مدارس چند شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل تداوم بارندگی و جاری شدن سیلاب، امروز مدارس چابهار، زاهدان هیرمند، نیمروز، نیکشهر، ایرانشهر، فنوج، قصرقند، دلگان، زابل، بنجار، چابهار و منطقه دشتیاری تعطیل است.

علی مرادی از حجم زیاد بارندگی در مناطق روستایی و عشایری و طغیان رودخانه‌های محلی و فصلی و انسداد برخی محورهای مواصلاتی و سیلابی شدن برخی مسیل ها خبر داد و افزود: مدارس همه مقاطع تحصیلی این شهرستان‌ها در شیفت صبح و عصر امروز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه تعطیل اعلام می‌شود.

آسیب دیدگی ۴۵۹ نفر بر اثر بارندگی در سیستان و بلوچستان

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای بارندگی‌ها در ‏استان تا شب گذشته ۱۶۷ نفر در قالب ۳۵ خانوار در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان داده ‏شدند.

وی بیان کرد: همزمان با بروز بارندگی شدید در سیستان و بلوچستان ۳۰ تیم امدادی در قالب ۱۴۰ نفر نیرو در ‏آماده باش کامل قرار گرفته و اقدام به امدادرسانی در اقصی نقاط استان بودند.‏

راشگی گفت: بارندگی‌های اخیر ۴۵۹ نفر آسیب دیده برجای گذاشته است، امدادرسانی به این افراد نیز در ۱۷ ‏روستای شهرستان‌های کنارک، دلگان و ایرانشهر انجام شده، همچنین در منطقه سیستان نیز ‏امدادرسانی و تخلیه آب از معابر صورت گرفته است.‏

تلفات جانی گزارش نشده است

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه اظهار کرد: اگرچه به دنبال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها به زیرساخت‌ها خسارت وارد شده است اما تلفانی جانی تا این لحظه گزارش نشده است.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98012610821
  • خبرنگار :