حال خوش این روزهای تالاب صالحیه +تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز پیش‌بینی کرد که تالاب صالحیه تا شروع فصل زارعی جدید (مهرماه) خشک نشود.

فردین حکیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، وضعیت تالاب صالحیه از لحاظ آبگیری بسیار مناسب شده و اصلاً مقایسه با چند سال گذشته نیست.

وی ادامه داد: هنوز میزان آبگیری این تالاب مشخص نشده و از طریق عکسبرداری و فیلمبرداری انجام شده در حال بررسی پهنه‌های آبی ایجاد شده هستیم. در حال حاضر هم محل تالاب قبلی و هم دشت جنوبی کانال زه‌کش و هم ضلع شرقی تالاب که طی سال‌های قبل آبگیری نشده بود، آبگیری شده است.

وی توضیح داد: وضعیت به لحاظ آبگیری عالی‌ست و حضور گونه‌های مختلف پرندگان مثل بالکان که در آبگیرهایی با عمق بیش از یک و نیم متر مشاهده می‌شوند، گواه این گفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: در حال حاضر بخشی از جاده‌های دسترسی به این تالاب به دلیل آبگیری زیر آب رفته که همین امکان بررسی میدانی همه نقاط تالاب صالحیه را از بین برده است.

حکیمی بیان کرد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر باعث شده اغلب تالاب‌ها از جمله الله آباد قزوین نیز شرایط خوبی پیدا کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر همچنان آب وارد تالاب صالحیه می‌شود و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته امسال تا ابتدای فصل بارش و سال زراعی جدید (مهرماه) شاهد خشکی تالاب صالحیه نخواهیم بود. همراهی همه دوست داران محیط زیست و مطالبات عمومی باعث شده اقداماتی برای پیگیری وضعیت محیط زیست استان صورت بگیرد.

وی افزود: تالاب صالحیه که در بسیاری از مواقع سال خشک می‌شد در حال حاضر آبگیری شده، پرنده‌ها را میزبانی می‌کند و باعث شده کانون‌های گرد و غبار استان تا حدی کنترل شود. حضور گردشگران در این تالاب باعث کمک به معیشت جوامع محلی شده و این امر به رونق صنعت گردشگری استان کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98012510334
  • خبرنگار :