"گوانتاناموی بریتانیا"؛ جایی که آسانژ دیگر نمی‌تواند از راحت نبودنش گلایه کند

جولیان آسانژ که عادت به شکایت از راحت نبودن شرایط اقامتش در سفارت اکوادور در لندن داشت، اکنون با محبوس شدن در زندان بدنامی که به گوانتاناموی انگلیس مشهور است، گرفتار شرایطی بسیار بدتر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه بلومبرگ، جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیس به گفته یکی از نزدیکترین دوستانش، بعد از دستگیر شدن در روز پنجشنبه و حضور پیدا کردن در دادگاهی در شهر لندن، به زندانی بدنام در لندن به نام زندان "بلمارش" منتقل شده است.

زندان بلمارش واقع در جنوب شرق لندن که از آن به عنوان زندان گوانتاناموی بریتانیا یاد شده، میزبان یک سری از متهمان تروریستی شناخته شده نظیر ابوقتاده، مشهور به دست راست اسامه بن لادن در اروپا و همچنین چهار متهم حادثه تلاش برای حمله انتحاری در سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر لندن بوده است.

منتقل کردن او به این زندان نشان می‌دهد که مقامات انگلیس رویکردی سختگیرانه برای بازداشت آسانژ ۴۷ ساله در پیش گرفته‌اند.

البته زندان بلمارش پذیرای طیف متنوعی از زندانیان اعم از متهمان رده پایین‌تر تا یک واحد مخصوص نگهداری زندانیان خطرناک است.

این زندان در یکی از بخشهای خود پذیرای تعداد کمی از زندانیان است که به دلیل شهرت عمومی نیاز به تدابیر مدیریتی خاص دارند. با این حال فضای زندان چندان برای آسانژ ناشناخته نیست. او در سال ۲۰۱۰ در ارتباط با پرونده استرداد شدنش به سوئد به منظور رسیدگی به شکایت از وی به اتهام آزار و اذیت جنسی، ۹ روز در یک زندان دیگر شهر لندن به نام زندان "واندزورث" بوده است.

هنگامی که آسانژ در آن زمان به قید وثیقه آزاد شد، وکیلش شرایط مربوط به آن زندان را وحشتناک خوانده و متعهد شد که موکلش هرگز دوباره به آن زندان برنگردد.

خود آسانژ نیز در آن زمان گفته بود که حضور چند روزه‌اش در زندان به او فرصتی برای اندیشیدن داده است.

این در حالی است که اخیرا جن رابینسون وکیل فعلی آسانژ گفت: حضور او در زندان یک مزیت خواهد داشت و آن دسترسی به مراقبت‌های پزشکی است در حالی که در هفت سال گذشته نتوانسته بود به مراقبت‌های پزشکی دسترسی پیدا کند.

با وجود آنکه بسیاری از زندانیان زندان بلمارش می‌گویند در آنجا رفتن پیش یک دکتر یا پرستار کار سختی است اما این خدمات در این زندان در دسترس هستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98012510259
  • خبرنگار : 71415