به گزارش ایسنا، مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری -افزود: در مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی، سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانهروز ۵۰۰ پیامک تعیین شده است که اپراتورهای تلفن همراه از امروز آن را اجرایی میکنند.
بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی تصریح کرد: این تصمیم در راستای رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشترکین در حوزه ICT اجرایی شده است و این انتظار وجود دارد که رضایتمندی مشترکین را در پی داشته باشد.
پس از سالها گلایه مشترکان از دریافت پیامکهای تبلیغاتی با وجود اعلام انصراف از دریافت آنها، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار حوزه ارتباطی کشور، اپراتورهای تلفن همراه را به ایجاد سامانهای ملزم کرد که از طریق وارد کردن یک کد واحد امکان اطلاع از پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده هر سه اپراتور ایجاد شده و مشترکان بتوانند بدون هراس از دست دادن پیامکهای بانکی راه ارسال پیامهای تبلیغاتی را ببندند.
اما چند ماه پس از آغاز به کار سامانه ۸۰۰ راهکار جدیدی برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی انتخاب شد و بدین ترتیب عدهای با بهرهگیری از سیمکارتهای شخصی به جای سرشمارههای ارسال پیامک انبوه به ارسال این پیامها پرداختند. در این میان برخی شرکتها با خرید چندین سیمکارت اعتباری اقدام به سودجویی به شیوهای جدید کرده و حتی به ارسال پیامکهایی با موضوع تبلیغات غیراخلاقی پرداخته و بدین واسطه سایتهایی را نیز معرفی کردند.
انتهای پیام