طیبی در تشریح برنامه‌های سال ۹۸ جهاد دانشگاهی مطرح کرد

ایجاد گروه‌های جهادی برای کمک‌ به مردم در شرایط سخت/باید سازمان آموزش‌های مهارتی را ایجاد کنیم

رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم آغاز سال ۹۸ این سازمان از برنامه جهاد دانشگاهی برای برگزاری یک نمایشگاه از دستاوردها مرتبط با رونق تولید، برگزاری و اجرای برنامه تلویزیونی و راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی مرتبط با توسعه و پیشرفت کشور خبر داد و گفت: باید گروه‌های جهادی تشکیل دهیم تا در شرایط سخت کشور و زمان وقوع بلایای طبیعی به کمک مردم بشتابند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا طیبی در مراسم آغاز سال ۱۳۹۸ جهاد دانشگاهی که بعد از ظهر امروز در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد، ابتدا از درگذشتگان سیل در کشور یاد کرد و با اشاره به نقش تأثیرگذار جهاد دانشگاهی در برنامه پیشرفت و توسعه کشور، اظهار کرد: این نقش را از طریق نوشتن برنامه‌های توسعه جهاد و تلاش برای تأمین منابع آنها و نیز گرفتن نقش و مأموریت از نظام و تأمین منابع مالی آنها دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حال اجرای برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی هستیم، افزود: به دنبال اجرا کردن مصوبه مربوط به نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور نیز هستیم و خوشبختانه بودجه ما در سال ۹۸ افزایش یافته است.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین به دیدار جهادگران نسل انقلاب جهاد دانشگاهی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ضمن تاکید بر تأثیرگذاری آن جلسه خاطر نشان کرد: پیامد خوب جلسه فوق دیدار با وزرا و رؤسای سازمان‌های مختلف بود و از این دیدار دو نتیجه بسیار خوب حاصل شد.

طیبی تشریح کرد: ابتدا آنکه مقام معظم رهبری در دیداری که با دو تن از مسؤولان ارشد کشور داشتند، به نقش جهاد دانشگاهی در حل مشکلات و کاهش وابستگی‌ها اشاره کردند و نیز فرمودند که نظر جهاد دانشگاهی در پیگیری موارد فوق پرسیده شود. همچنین به دنبال این نظر مثبت، ۳۱ طرح فناورانه برای کاهش وابستگی، به جهاد دانشگاهی سپرده شده و مجموع ۱۵ میلیون یورو معادل ۱۵۰ میلیارد تومان به آنها اختصاص داده شد.

وی در همین زمینه به رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی در سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده که اردیبهشت امسال جلسه‌ای را با اعضای هیئت دولت داشته باشیم تا آنها مسئولیت‌های بیشتری نیز در جهت توسعه و پیشرفت کشور به ما بدهند. ضمن آنکه معاون علمی رئیس‌جمهور نیز تاکید داشتند طرح‌های ۵۰-۵۰ سریع‌تر اجرا شود.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین از برنامه این سازمان برای برگزاری یک نمایشگاه از دستاوردها مرتبط با رونق تولید خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم طرح‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز ادامه پیدا کنند.

وی درباره آموزش و اشتغال تصریح کرد: باید سازمان آموزش‌های مهارتی را ایجاد کنیم، ضمن آنکه در زمینه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد کشور چندان رضایت‌بخش نبوده و ما باید این فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بلوغ یافته را از بدنه جهاد دانشگاهی جدا کنیم.

طیبی خاطرنشان کرد: همچنین باید گروه‌های جهادی را تشکیل دهیم تا در شرایط سخت کشور به فکر مردم و به ویژه مستمندان باشند، ضمن آنکه در زمان پیش آمدن بلایای طبیعی بتوانند انجام وظیفه کنند.

وی همچنین به برنامه جهاد دانشگاهی برای تشکیل سریع‌تر پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و نیز تشکیل مرکز مطالعات در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اشاره کرد و گفت: باید فعالیت‌هایمان را از سمت کارهای ترویجی به سمت فعالیت‌های علمی و فناورانه متمرکز بر حل مشکلات کشور سوق دهیم و نیز از ظرفیت رسانه‌ای خود در جهت نقد علمی و عالمانه و منصفانه مسائل بهره بگیریم.

طیبی اضافه کرد: همچنین به دنبال اجرا و برگزاری یک برنامه تلویزیونی و نیز راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی در راستای حل مشکلات و پیگیری مسائل پیشرفت کشور هستیم.

وی همچنین در پایان اظهار کرد: در حوزه بین‌الملل نیز قصد داریم نمایشگاه توانمندهای جهاد دانشگاهی در عراق، سوریه و لبنان برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98011705474
  • خبرنگار : 71605