مهدی نوید ادهم در گفتوگو با ایسنا، درباره رتبه بندی معلمان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: رتبه بندی دو بخش دارد نخست تبیین موضوع و ابعاد آن، شرایط و ضوابط افراد برای احراز رتبه و دوم چارچوب تامین منابع مالی است که باید به تایید دولت برسد و در مجلس تصویب شود.
وی افزود: خوشبختانه این فرآیند طی شده و مراحل نهایی خود را میگذراند. ما شرایط و ضوابط را در شورای عالی تنظیم کردیم و منتظر هستیم تا مصوبه دولت و مجلس که نهایی شد در اختیار ما قرار بگیرد و اگر نیاز به بازنگری وجود دارد آن را انجام داده و به تصویب صحن علنی شورای عالی برسانیم.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیار امیدوار هستیم در سال ۹۸ با تخصیص اعتبارات بتوانیم رتبه بندی را عملیاتی کنیم گفت: شاخصهایی که برای دریافت رتبه مورد نظر است را به شدت با ماموریتهای معلمی گره زدیم و بر شایستگیهای معلمی مبتنی کردهایم.
نوید ادهم ادامه داد: به عنوان مثال اگر قبلاً ارائه مقاله علمی، جزو امتیازات برتر بود؛ این بار و در متن جدید رتبه بندی بیشتر به مهارتهای معلمی از قبیل تدریس معلم و روش ارائه خدمات آموزشی تربیتی به دانش آموزان توجه شده است. به این ترتیب معلم خوب و توانمند که مسئولیتهای معلمی خودش را به خوبی ایفا میکند میتواند این رتبهها را کسب کند.
وی با اشاره به اینکه درس پژوهی اولویت و اعتبار بیشتری نسبت به پژوهشهای علمی و مقاله دارد گفت: رتبه بندی معلمان در بودجه ۹۸ دیده شده و اصرار ما این است که نهایی شود؛ این طرح حتماً افزایش حقوق معلمان را به دنبال دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره نحوه احراز صلاحیتهای معلمی نیز گفت: یک روش خود اظهاری است و ما علاوه بر آن مکانیسمهایی را نیز طراحی کردیم تا گروههای ارزیاب به بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان بپردازند.
انتهای پیام