به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اینسو، بازار شب عید آنقدر جذاب و هیجانانگیز است که در سالهای اخیر به نوعی تبدیل شده به یکی از تفریحها و علاقهمندیهای مردم ایران. همه روزشماری میکنند برای رسیدن روزهای منتهی به عید نوروز و همراه شدن با سیل عظیمی از مردمی که پر شور و مشتاق مشغول خرید و فروش هستند.
متأسفانه بازار شب عید همیشه هم مطابق میل عموم نیست و گاهی آش خرید و فروش آنقدر شور میشود که شیرینی آمدن بهار و نو شدن سال، به کام مردم تلخ میشود.
بعضی از کاسبها به بهانه ارزانی و فروش بیشتر، اجناس خارجی و بیکیفیت را در اختیار مردم قرار میدهند و مردمی که از ماهها پیش حقوق خود را برای خرید شب عید پسانداز کردهاند بدون دقت به کیفیت اجناس و محل تولید آن، دست به خرید میزنند.
با توجه به اینکه خرید شب عید موضوعی چند جانبه است و خوراک و پوشاک و لوازم منزل و … را شامل میشود، طبیعی است که مردم قبل از توجه به هر نکتهای، وضعیت جیب و حساب بانکی خود را در نظر بگیرند و بروند سراغ تهیه اقلامی که ارزانتر هستند و نیاز ایام عیدشان را بر طرف میکنند. از طرفی دیگر شاید در نگاه اول به این مسئله، بتوان حق داد به فروشندهای که تمام سال را به امید سود در بازار شب عید سپری کرده و حالا چارهای ندارد جز فروش جنسی که ارزان است اما بیکیفیت و خارجی.
به این ترتیب خرید شب عید که میتوانست بهترین فرصت برای چرخیدن چرخه اقتصاد کشور باشد تبدیل میشود به یک معضل لاینحل اقتصادی. معضلی که در آن، هم فروشنده ضرر میکند و هم خریدار.
این در حالی است که همواره تولید کنندگان ایرانی ادعا میکنند که اگر حمایت لازم از آنها صورت بگیرد میتوانند به راحتی، تمام بازار شب عید را در دست بگیرند و هم فروشندهها را از توزیع و عرضه کالای خارجی بی نیاز کنند و هم باعث خودکفایی مردم در خرید جنس با کیفیت وطنی شوند.
به نظر میرسد وقت آن رسیده برای یکبار هم که شده به تولید کننده محصولات ایرانی اعتماد کرد و شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانند خودشان را محک بزنند.
شاید در ابتدا این حمایت و اعتماد سخت و هزینهبَر باشد. اما میتوان با استفاده از تکنولوژیهای مُدرن و بهروز، بستر موردِ نیاز تولید کنندگان کالای ایرانی را آماده کنیم. بستری که در آن بتوانند هرچه در چنته دارند را ارائه بدهند. در سالهای اخیر کارشناسان مسائل اقتصادی راههای زیادی برای حل معضل بازار شب عید پیشنهاد کردهاند. اینسو یکی از آن راه حلهاست. راه حلی که عدهای از جوانان خوشفکر و خلاق کشور پس از ماهها تحقیق و بررسی به آن رسیدهاند. راه حلی که در آن هم به دغدغه مردم عادی فکر شده و هم به نیاز تولید کنندگان کالای ایرانی.
اینسوییها به این نتیجه رسیدهاند که در قدم اول، فضایی را ایجاد کنند تا تمام تولیدکنندگان ایرانی از هر قشر و صنفی که هستند وارد اینسو شوند. سالن و غرفه کالای ایرانی بگیرند. خودشان و اقلام تولیدیشان را معرفی کنند و اگر مورد پسند مردم واقع شدند اقدام کنند و محصولاتشان را به فروش برسانند.
قدم بعدی که اینسوییها برداشتند این بود که حواسشان به سلامتی و پول و وقت مردم باشد و اجازه بدهد هرکسی با هر سلیقه و نیازی که دارد در غرفههای اینسو حرکت کند و قیمت و کیفیت کالاها را با هم مقایسه کند، تا جایی که میشود تخفیف بگیرد و در نهایت با استفاده از یک کلیک، کالای با کیفیت ایرانی بخرد.
معروفترین و خاصترین برندها در عرصه خوراک و پوشاک و سایر ملزومات عید نوروز در اینسو غرفه دارند و آماده شدهاند با در اختیار قرار دادن ۳۶ هزار قلم کالای ایرانی، حال و هوای عید را بهتر و آسانتر از قبل به خانههای مردم ببرد.
اینسو یک فروشگاه اینترنتی نیست. بازار بزرگی است به وسعت سلیقه و نیاز تمام ایرانیها، بازاری به وسعت توانایی و همت تمام تولیدکنندگان، بازاری به وسعت شور و اشتیاق یک ملت برای عید نوروز. با اینسو و کالاهای ایرانی آن میشود یک عید ایرانی را تجربه کرد.
انتهای رپرتاژ خبری