خودروهای برقی ۱۳ میلیون شغل را خواهند بلعید!

کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی گروه خودروسازی پژو فرانسه به تازگی در گفتگویی با گزارشگر روزنامه فیگارو، خاطرنشان کرده که اقدامات اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار گازهای آلاینده موجب به خطر افتادن ۱۳ میلیون شغل در صنایع خودروسازی اروپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که در سال‌های اخیر دانشمندان نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی متعددی در جهان بارها درباره انتشار گازهای آلاینده و سمی به جو زمین هشدار داده‌اند، کشورهای زیادی بخصوص اعضای اتحادیه اروپا به فکر راه حل این معضل بزرگ جهانی افتاده و در تلاشند تا با مهار آلودگی هوا و همچنین تلاش برای کاهش انتشار آلاینده‌های سمی و خطرناک اقدامات متعددی را انجام دهند و در این راستا تصمیمات جدیدی را اتخاذ کنند.

حالا به تازگی کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی گروه خودروسازی پژو فرانسه در مصاحبه و گفتگویی با گزارشگر روزنامه فیگارو خاطرنشان کرده است که تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی هوا و برقی سازی خودروهای تولیدی، موجب خواهد شد بالغ بر ۱۳ میلیون فرصت شغلی موجود در صنایع خودروسازی اروپا از بین برود و یا به مخاطره بیفتد.

در سال‌های اخیر، با توجه به توسعه و محبوبیت روزافزون خودروهای برقی، شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جهان به سمت و سوی تولید و طراحی و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی روی آورده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، لازم به ذکر است که بسیاری از بازارهای کشورهای اروپایی بخصوص شمال اروپا در منطقه اسکاندیناوی، از خودروهای برقی بیشتر از خودروهای بنزینی و دیزلی استقبال کرده‌اند و همین مساله موجب شده است که شرکت‌های خودروسازی توجه و تمرکز بیشتری بر روی توسعه زیرساخت‌های مربوط به تولید و استفاده از خودروهای برقی و الکتریکی داشته باشند.

پارلمان اروپا و کشورهای اروپایی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به توافقی دست یافتند که به واسطه آن موظف شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ میلادی، گازهای آلاینده نظیر کربن دی اکسید را به میزان ۳۷.۵ درصد کاهش دهند. این در حالیست که تا سال ۲۰۲۱ میلادی، باید گازهای سمی و آلاینده منتشره به جو زمین را تا ۳۱ درصد کاهش دهند.

کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی گروه خودروسازی پژو فرانسه که مدیریت انجمن تولیدکنندگان خودرو در اروپا را نیز بر عهده دارد، در گفتگویی با خبرنگار روزنامه فیگارو عنوان کرده است که این تصمیم بدون شک بر روی وضعیت اشتغال‌زایی و فرصت‌های شغلی موجود در صنایع خودروسازی تأثیرگذار خواهد بود. این بدان معناست که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی که تاکنون به ساخت خودروهای بنزینی و دیزلی اقدام کرده و همواره نیز به همین کار می‌پردازند، دچار کاهش قابل توجهی در میزان فروش و استقبال مشتریان و در نتیجه کاهش درآمدزایی و در نهایت تعدیل نیروی انسانی خواهند شد.

وی در ادامه سخنانش همچنین خاطرنشان کرد که شرکت‌های خودروسازی اروپایی باید از وابستگی خود به کارخانه‌های آسیایی تولید باتری بکاهند تا بتوانند به موفقیت‌های بیشتری در این زمینه دست پیدا کنند.

وی تاکید کرد در صورتی که خودروسازان اروپایی نتوانند تا سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ میلادی خودروهای الکتریکی تولیدی خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانند، دچار گرفتاری‌های متعددی نظیر پرداخت جریمه‌های هنگفت خواهند شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97121306689
  • خبرنگار : 71591