درخواست وزارت خارجه مکزیک از طرف‌های درگیر در ونزوئلا: از زور استفاده نکنید

وزارت خارجه مکزیک در بیانیه ای امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دولت این کشور از تمامی طرف‌های درگیر در بحران ونزوئلا خواسته تا از استفاده از زور امتناع کرده و به دنبال سازش صلح آمیز باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه مکزیک در ادامه این بیانیه همچنین آورده است: دولت مکزیک بابت این درگیری‌های خشونت آمیز در سراسر مرز ونزوئلا که روز شنبه رخ داد، ابراز تأسف می‌کند و از طرف‌های درگیر هم داخلی و هم خارجی می‌خواهد تا از استفاده از زور امتناع کرده و به دنبال راه حلی صلح آمیز برای اوضاع در این کشور باشند.

این وزارت خانه همچنین مکانیسم به اصطلاح مونته‌ویدئو را که مکزیک، اورگوئه و کشورهای حوزه کارائیب اخیراً آن را برای تسهیل روند صلح در ونزوئلا مطرح کرده بودند، ستود و اعلام کرد که این گزینه می‌تواند به عنوان یک نقشه راه استراتژیک در نظر گرفته شود.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه مکزیک همچنین ذکر شده است: مکزیک بر تمایلش برای حمایت و توسعه یک مکانیسم دیپلماتیک مؤثر بر اساس راه حلی صلح آمیز برای این درگیری‌ها تاکید می‌کند.

مکانیسم مونته‌ویدئو بر چهار اصل است: اجرای سریع یک گفتگو درباره اوضاع در ونزوئلا، روند مذاکرات، تدوین یک توافق و اجرای آن.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97120703517
  • خبرنگار : 71129