به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، امیر بهادر عبدالمحمدی در کمیته پیگیری عملیات اجرایی قطار سریعالسیر تهران – قم – اصفهان، با بیان اینکه تأمین مالی پروژه کماکان با چین است، اظهار کرد: مبلغ کل مورد نیاز این پروژه 44 میلیارد یوان است که 14 میلیارد یوان آن تامین مالی شده و این ال سی متمرکز بر خدمات محدوده قم – اصفهان و بخشهایی از محدوده قم – تهران است که تأمین مالی پروژه نیاز به اخذ مجوزهای لازم داخلی نظیر شورای اقتصاد است و این مهم در حال پیگیری در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده، همچنین از طرف چینی نیز تأمین مالی در حال انجام است.
وی افزود: دوره زمانی اجرای این پروژه چهار ساله است که مجموع کل آن 410 کیلومتر و دارای چهار ایستگاه تهران، فرودگاه بینالمللی امام(ره) ، قم و اصفهان است و تلاش میشود به قطار شهری اصفهان متصل شود.
مجری این پروژه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این قطار با 250 کیلومتر در ساعت زمان سفر را به 2 ساعت کاهش خواهد داد و تاکنون پیشرفت کلی آن 12 درصد است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: خوشبختانه امروز مشکلات مربوط به آب، برق ، سوخت و مشکلات زیرسازی این پروژه برطرف شد و 2 کارگاه باید در حوزه اصفهان احداث شود که یک کارگاه احداث و کارگاه دوم در حال دریافت مجوزات لازم است.
حجتالله غلامی با تاکید بر اجرایی و عملیاتی شدن هرچه زودتر این ابر پروژه در استان، گفت: قطار سریعالسیر اصفهان – قم – تهران پروژهای است که تمام کشور منتظر تکمیل و به بهرهبرداری رسیدن آن هستند و ما نیز در اصفهان پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.
حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین در این نشست، گفت: این پروژه سال گذشته از معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور به شرکت راهآهن جمهوری اسلامی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی منتقل شد که در صورت گشایش اعتبار بهطور کامل تا چهار سال آینده در این فاز قطار بر روی ریل قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام