به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین رقابتهای اینترنتی در جهان رقابتی است که میان دو غول تکنولوژی اپل به عنوان توسعه دهنده محصولات مبتنی بر سیستم عامل آیاواس و گوگل به عنوان توسعهدهنده محصولات مبتنی بر سیستم عامل اندروید برقرار شده است.
این دو شرکت بزرگ اپلیکیشنهای مورد تایید خود را در فروشگاههای آنلاین و اینترنتی اختصاصی خود یعنی اپ استور و پلی استور قرار میدهند که هر ساله با استقبال بینظیری از سوی کاربران محصولات مربوطه برخوردار میشود. برخی از این اپلیکیشنها به صورت رایگان و برخی دیگر که معمولا برای مخاطبان حرفهایتر توسعه داده میشوند، پولی هستند.
بدین ترتیب اپل و گوگل از پلتفرم فروشگاههای آنلاین و اینترنتی برای ارائه و فروش اپلیکیشن و برنامههای موردنظر خود درآمدهای هنگفتی کسب کرده که در فصول و زمان بندیهای مختلف همواره میزان متفاوتی را برای آنها به ارمغان میآورد.
حالا تازهترین اخبار و گزارشهای منتشر شده از سوی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی sensor tower حاکی از آن است که درآمد فروشگاه اپ استور اپل در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۸۸ درصد بیشتر از درآمد بزرگترین رقیب خود یعنی گوگل پلی استور بوده و این رقم بدان معناست که این شرکت آمریکایی در مجموع در سال گذشته عملکرد موفقیت آمیزتری نسبت به پلی استور داشته است.
بر اساس گزارش وب سایت cult of mac، البته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که درآمدهای بیشتر حاصل از پلتفرم اپ استور لزوما به معنای موفقیت و پیروزی اپل بر گوگل نیست، چراکه تعداد زیادی از اپلیکیشن و برنامههای توسعه داده شده در پلتفرم اپ استور اپل پولی بوده و به صورت رایگان در دسترس عموم کاربران قرار نمیگیرد.
اپل و گوگل که نتوانستهاند از فروش گوشی های خود چندان سود و درآمد قابل توجهی بدست آورند، حالا به نظر میرسد که فروش و کسب درآمد از طریق پلتفرم فروشگاههای آنلاین و اینترنتی توانسته است تا حد زیادی این کاهش فروش و سودآوری آنها را جبران کرده و وضعیت آنها را از لحاظ مالی بهبود ببخشد.
انتهای پیام
مترجم: شیما قاسمی
دبیر خبر: مریم طاووسی