حق‌آبه تالاب صالحیه همچنان روی هواست

مدیر کل محیط زیست البرز گفت: به زودی تمام واحدهای ریخته‌گری استان به خارج از شهرها منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فردین حکیمی در همایش مدیریت سبز که امروز شنبه 29 دی ماه با اشاره به تعداد روزهای پاک امسال اظهار کرد: تا پایان آذر ماه  در البرز شاهد 43 روز پاک، 213 روز سالم، 18 روز ناسالم برای گروه های حساس و دو روز ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده‌ایم .

وی گفت: با استناد به این آمار می‌توان گفت هوای البرز در 77 درصد روزهای 9 ماه اول امسال سالم، در 16 درصد روزها پاک، در شش درصد روزها ناسالم برای گروه‌های حساس و در یک درصد روزها هم برای تمام گروه‌ها ناسالم بوده است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد روزهای پاک در استان حاصل اقداماتی چون نظارت دقیق بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو و انتقال واحدهای ریخته‌گری به خارج از محدوده شهری بوده است.

وی توضیح داد: تاکنون 23 واحد ریخته‌گری در استان به شهرک صنعتی اشتهارد منتقل شده و در آینده‌ای نزدیک تمام این واحدها به این شهرک صنعتی منتقل خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به نظارت بر عملکرد نیروگاه‌های استان گفت: دو نیروگاه منتظر قائم فردیس و شهید رجایی قزوین نیز به سیستم فیلتراسیون برای کاهش آلودگی هوا و سیستم پایش آنلاین لحظه ای مجهز شده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های استان برای کاهش آلودگی هوا استفاده از انرژی‌های نو است به طوری که امسال دو هزار و 400 هکتار از اراضی ملی اشتهارد توسط منابع طبیعی برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی به بخش خصوصی اختصاص یافته و تاکنون 18 مجوز زیست محیطی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی صادر شده است.

مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به تعداد کانون‌های گرد و غبار استان ابراز کرد: در حال حاضر 9 کانون گرد و غبار داخلی به مساحت 24 هزار هکتار در استان شناسایی شده است.

وی افزود: برای کاهش گرد و غبار در کرج باید فکری به حال تخصیص آب به تالاب صالحیه کرد، یکی از راهکارها برای کاهش گرد و غبار بحث تخصیص آب برای تالاب صالحیه است.

حکیمی ابراز کرد: این تالاب هنوز به ثبت نرسیده و پیگیری برای حق‌آبه آن هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی گفت: در فصل تابستان دو تالاب آلله آباد قزوین و تالاب صالحیه نظرآباد خشک می‌شوند که منشأ گرد و غبار و ذرات نمک هستند.

وی گفت: باید با اجرای طرح‌های موثر از انتشار گرد و غبار از این دو تالاب تا حد امکان جلوگیری کرد و این نیازمند همکاری بین استانی است.

انتهای پیام

دبیر: شیده ناعمی

  • شنبه/ ۲۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 97102915767
  • خبرنگار :