یازده سال حبس برای وزیر پیشین رژیم صهیونیستی متهم به جاسوسی برای ایران

وزیر صهیونیستی متهم به جاسوسی برای ایران به یازده سال حبس محکوم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه آی24 نیوز، گونن سگو، وزیر انرژی پیشین رژیم صهیونیستی که پیش از این به دلیل  آن چه جاسوسی برای ایران عنوان شد، مجرم شناخته شده بود، روز چهارشنبه به تحمل یازده سال زندان محکوم شد.

وی که در سال‌های 1995 تا 1996 وزیر انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی بوده است، متهم بود که اطلاعاتی را با هدف آسیب زدن به امنیت این رژیم در اختیار ایران قرارداده است. او در ژوئن سال گذشته بازداشت شد و چندی پیش یک دادخواست برای کاهش محکومیتش ارائه داد و برای این منظور با دادستان‌های صهیونیستی وارد رایزنی شد.

رژیم صهیونیستی پس از بازداشت این وزیر سابق خود مدعی شد که وی گزارش‌هایی را با هدف   آسیب زدن به امنیت این رژیم به ایران ارائه داده و یکی از عوامل وزارت اطلاعات ایران  بوده است. این اطلاعات درباره زیربنای انرژی رژیم صهیونیستی، تاسیسات امنیتی، نظامی و مقامات سیاسی بوده است.

گفته می‌شود پرونده گونن سگو جدی‌ترین پرونده جاسوسی در تاریخ رژیم صهیونیستی بوده است.

وی پیشتر در سال 2007 پس از تحمل پنج سال زندان به اتهام تلاش برای قاچاق مواد مخدر به نیجریه رفته بود و ظاهرا در آنجا ارتباطش با صهیونیست‌ها را به منظور جاسوسی برای ایران حفظ کرده بود.

بنابر ادعای دادستانی رژیم صهیونیستی وی در سال 2012 کار برای ایران را آغاز کرد و برای انجام فعالیت‌های خود در این زمینه از یک گذرنامه آلمانی استفاده می‌کرده است.

سگو اتهامات مطرح شده علیه خود را به‌طور قوی رد کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی وقت دولت حسن روحانی نیز درباره اخبار مربوط به وزیر انرژی پیشین رژیم صهیونیستی، این خبر را بی‌ اهمیت دانست و گفت که رژیم صهونیستی از هر ابزاری برای اتهام به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97101910337
  • خبرنگار : 71443

برچسب‌ها