به گزارش ایسنا، عیسی منصوریـ معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست برگزاری این نمایشگاه، با بیان این که فرآیند کاریابی در کشورمان باید به صورت تخصصی انجام شود، گفت: متاسفانه بخش زیادی از عرضه و تقاضای بازار کار کشورمان کاذب است و فرآیند کاریابی نیز به درستی انجام نمیشود.
وی گفت: برای انجام کاریابی باید حداقل استانداردهای لازم رعایت شود. کاریابی فقط واسطهگری بین کارجو و کارفرما نیست، بلکه کاریابیها باید بتوانند نیروی کار را متقاعد کنند تا آموزش های مورد نیاز کارفرمایان را فرا گیرند و این موضوع مستلزم فعالیت تخصصی است.
به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیرکار، در نمایشگاه کار فقط نباید طرف عرضه نیروی کار حضور داشته باشد. در این نمایشگاه آموزش دهندگانی همچون سازمان آموزش فنی و حرفهای نیز باید حضور پررنگی داشته باشد و برگزاری نمایشگاه فرصتی باشد تا طرفین عرضه و تقاضای بازار کار با آموزش فنی و حرفهای هماهنگ شوند.
منصوری با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اولین نمایشگاه بین المللی کار ایران ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه با ارتقا در دو بخش کیفیت و کمیت به عنوان یک فضای مناسب برای کمک به کارجویان و کارفرمایان نقش اساسی ایفا کند.
در ادامه محمد اکبرنیا ـ مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابیهای وزارت کار ـ نزدیک شدن سه ضلع کارجویان، کارفرمایان و کاریابیها به همدیگر را مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان و ابراز امیدواری کرد: خروجی این نمایشگاه منجر به اشتغال برای جوانان جویای کار کشور شود.
اکبرنیا با بیان اینکه باید کمک کنیم تا تمام اجزای بازار اشتغال در این نمایشگاه حضور داشته باشند، گفت: لازم است تسهیلاتی پیشبینی شود تا شاهد حضور قویتر کاریابیهای داخلی و بین المللی در نمایشگاه کار ایران باشیم.
وی درعین حال به ضرورت راه اندازی سامانهای جهت رصد فرصتهای شغلی ارائه شده در نمایشگاه پرداخت و گفت: با پیشبینی سامانه مذکور باید رصد شود چه تعداد از شغلهای ارائه شده در نمایشگاه به سرانجام میرسند.
رئیس مرکز کار ایران هم در این نشست از ارائه بیش از ۵۰۰۰ فرصت شغلی در اولین دوره نمایشگاه بین المللی کار ایران خبر داد و گفت: اصلیترین هدف برگزاری این نمایشگاه ایجاد رقابت در حوزه منابع انسانی است. این نمایشگاه برای اولین بار در فضای نمایشگاه بینالمللی برگزار شد که این امر وجه تمایز نمایشگاه با نمایشگاههای کاری است که در محیطهای دانشگاهی برگزار میشود.
سمیعی ادامه داد: نمایشگاههایی که تاکنون در این زمینه در کشور برگزار شدهاند عمدتاً دانشگاهی بودند و از طرفی شرکتکننده خارجی هم نداشتند، اما در این نمایشگاه برای اولین بار توانستیم پای کارفرمایان خارجی را به بازار کار ایران باز کنیم و در این رابطه کاریابیهای بزرگ بینالمللی از کشورهای حوزه حاشیه خلیجفارس و بزرگترین کاریابیهای جنوب شرق آسیا و آلمان شرکت داشتند.
به گفته مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی کار ایران، بسیاری از کارفرمایان ایرانی با موضوع نمایشگاه کار آشنایی ندارند به همین منظور یکی از اهداف نمایشگاه ارتقای برند کارفرمایان ایرانی است و در این راستا تعدادی از کارفرمایان بزرگ در نمایشگاه حضور خواهند یافت.
به گزارش ایسنا، اولین نمایشگاه بین المللی کار پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه امسال با حضور شرکتهای داخلی و خارجی و تعدادی از استارتآپها در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد. دومین دوره این نمایشگاه یکم تا چهارم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار میشود.
انتهای پیام