یک وکیل دادگستری:

دولت باید در برابر حوادثی مانند آتش سوزی مدرسه زاهدان پاسخگو باشد

یک وکیل دادگستری با اشاره به وظیفه دولت در خصوص حوادثی مانند حادثه آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان، گفت: حتما در این قبیل حوادث دولت و مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند و این موضوع از حقوق مسلم اولیا و خانواده‌های این عزیزان است که حقوق خود را مطالبه کنند.

قاسم شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وظیفه دولت در خصوص تجهیز مدارس با اشاره به حوادثی مانند حادثه آتش سوزی در مدارس زاهدان و شین آباد، اظهار کرد: حادثه مدرسه در زاهدان عمیقا مایه تاسف بود و انصافا یک حادثه بسیار تلخ و غیر قابل وصف است. به طور مسلم مسئولین مربوطه در آموزش و پرورش، مدارس و در نهایت دولت باید در این گونه امور به صورت جدی پاسخگو باشند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اصول مندرج در قانون اساسی پیرامون وظایف دولت در خصوص آموزش و پرورش رایگان تا سطوح عالی، عنوان کرد: به موجب بند 3 از اصل سوم قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه، در تمام سطوح و تسهیل و تعمیم آموزش عالی همه امکانات خود را به کارگیرد.

وی افزود: از طرف دیگر به موجب اصل سی‌ام قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

این وکیل دادگستری گفت: تامین امنیت و آسایش فرزندان مردم به ویژه کودکان در مدارس باید به صورت جدی‌تر و اساسی‌تر مورد توجه قرار گیرد تا این‌گونه حوادث اتفاق نیافتد.

وی در پایان تصریح کرد: حتما در این قبیل حوادث دولت و مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند و این موضوع از حقوق مسلم اولیا و خانواده‌های این عزیزان است که حقوق خود را مطالبه کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97100804262
  • خبرنگار : 71571