با استعفای ماتیس

برنستاین: جمهوری خواهان به اتفاق نظر درباره عدم صلاحیت ترامپ نزدیک‌تر شده‌اند

کارل برنستاین، خبرنگار افشاگر رسوایی واترگیت، اظهار کرد،‌بعد از استعفای جیمز ماتیس از وزارت دفاع آمریکا جمهوری خواهان به یک اتفاق نظر خیلی بزرگتر در مورد عدم صلاحیت ترامپ برای رئیس جمهور بودن رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، برنستاین در اظهاراتی در برنامه "منابع معتبر" در شبکه سی‌ان‌ان اظهار کرد، این نگرانی هست که ترامپ هم به لحاظ مشکلات روانی و همین طور تحقیر قانون و عملکردش در سیاست خارجی برای ریاست جمهوری صلاحیت نداشته باشد.

برنستاین تاکید کرد: کاری که نامه استعفای ماتیس به شکلی اساسی انجام داد این بود که جمهوری خواهان را به سمت قضاوت‌های واقع بینانه بود. آنها در حال صحبت با هم هستند و یک اتفاق نظر خیلی بزرگتر در حال شکل گیری است مبنی بر این که ترامپ شایسته این که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باشد نیست.

چند روز پیش جیمز ماتیس از سمتش به عنوان وزیر دفاع آمریکا به دلیل تصمیم ناگهانی ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه و افغانستان استعفا داد. ماتیس در نامه استعفایش نوشته بود که ترامپ لیاقت این را دارد که یک وزیر دفاع با دیدگاه های هم راستا با خودش را داشته باشد.

او در عین حال نسبت به دیدگاه‌های ترامپ در مورد ائتلافهای سنتی آمریکا اظهار نگرانی کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97100301416
  • خبرنگار : 71415