به گزارش ایسنا، سید بطحایی در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش درباره مشق شب دانش آموزان ابتدایی و اظهارات صورت گرفته پیرامون آن گفت: درباره تکلیف منزل و مشق شب، یک تغییر رویکرد مشخص داریم.
وی افزود: البته هنوز این رویکرد بطور کامل اتفاق نیفتاده زیرا مستلزم فراهم شدن شرایطی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه تکالیف مهارت محور تاکید دارد که آن بخش از تکالیف که در مدرسه امکان انجام دارد، تحت نظارت معلم انجام شود گفت: به این معنا که تکالیفی مانند رونویسی و دیکته و تمرین خوشنویسی در مدرسه انجام شود و تکالیف مهارت محور در منزل دنبال شود.
بطحایی ادامه داد: در واقع ماهیت تکالیف منزل با رونویسی و حفظ کردن مطالب متفاوت است. در منازل تکالیف را به سمتی میبریم که مهارتهای فردی و اجتماعی را در دانش آموزان تقویت کند.
وی با اشاره به اینکه برای تکالیف مهارت محور دستورالعملی تهیه شده است عنوان کرد: چیزی به نام حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ما تغییر ماهیت تکالیف بوده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در تکالیف مهارت محور خانواده بخشی از زحمت را به عهده دارد و تکالیف ناظر بر توسعه مهارتهای فردی و اجتماعی است.
بطحایی همچنین درباره اجرای رتبهبندی برای بازنشستگان فرهنگی گفت: هنوز آییننامه رتبهبندی را تدوین نشده است. درواقع لایحه ما بعد از تصویب در هیئت دولت به مجلس میرود و بعد از تصویب در مجلس آییننامه اجرایی برای آن نوشته میشود که باید به تصویب هیئت وزیران برسد.
وی افزود: بعید میدانم که در آییننامه اجرایی درباره بازنشستگان مطلبی آورده شود، اما بطور کلی دولت برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان برنامهای دارد که امیدوارم بخشی از نظر فرهنگیان بازنشسته را تأمین کند.
وزیر آموزش و پرورش درباره حمایت از دانشآموزان پژوهشگر نیز گفت: برای شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان بر حوزههای علمی تکیه نمیکنیم، زیرا دانشآموزان هر کدام در یکی از ساحتها دارای استعدادهای درخشان و برتر هستند. برنامه خوبی در مرکز استعدادهای درخشان در حال انجام است و یک سازمان مردم نهاد شکل میگیرد که از اهداف اصلی اش این است که با کمک آموزش و پرورش جنبههای مختلف استعدادهای دانشآموزان را شناسایی و پرورش دهند.
انتهای پیام