جهانگیر درویش در گفتوگو با ایسنا دربارهی نقشه موزه ایران درودی توضیح داد: به دلیل سایز بزرگ تابلوها و همچنین تعداد زیاد آنها، به دیوارهای زیادی برای نصب نیاز داریم، پس شرایط لازم برای این کار را به وجود میآوریم. امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم ساختمان موزه خانم درودی را که بابت این موضوع نگرانی بسیاری هم دارد آماده و تحویل دهیم.
او درباره معماری این موزه بیان کرد: معماری این موزه در فضای باز است و وسط آن ستونی وجود ندارد. به همین دلیل به اصطلاح شکل زین اسبی برای آن تعبیه شده است. همچنین بخشی به عنوان آمفیتئاتر در زیر ساختمان موزه برای آن در نظر گرفتهایم.
این معمار گفت: همچنین سالن کنفرانسی با ظرفیت صد و خوردهای نفر برای موزه در نظر گرفتهایم تا با اجاره آن به انجمنها و برنامههای مرتبط مختلف و غیره، پول آب و برق موزه تامین شود.
درویش درباره نمای بیرونی ساختمان موزه نیز اظهار کرد: نمای بیرونی موزه مثل ساختمان تلویزیون که سالها پیش ساختهام ساده، بتنی و همراه با شیارهای مخصوص است.
به گزارش ایسنا، سرانجام بعد از گذشت دو سال و ۹ ماه، قرارداد واگذاری حق بهرهبرداری از زمینِ موزه ایران درّودی روز چهارشنبه (۲۱ آذرماه) ابلاغ شد و برای نخستینبار اجازه بهرهبرداری از زمین موزه شخصی هنرمند نقاشی که ۱۹۵ تابلویش را به صورت محضری به مردم ایران بخشیده، داده شد.
انتهای پیام