مهدی رحمانیان در گفتوگو با ایسنا بیان کرد: ورود ایسنا به عرصه رسانه یک تحول بود؛ یعنی با آمدن ایسنا تحول جدیدی در عرصه رسانه دیجیتال و خبرگزاریها را شاهد بودیم. ایسنا باعث جنبشی شد که حتی رسانههای سنتی هم به خود آمدند و فهمیدند که میشود اینگونه هم کار رسانهای کرد.
او ادامه داد: خبرگزاریهای جدیدی راه افتادند که راه ایسنا را ادامه دادند. حتی ایرنا هم سعی کرد به این سمت برود. اما با پیشرفت رسانهها، وقتی شبکههای دیجیتالی ظهور پیدا کرد، فضای متفاوتتری را مقابل مخاطب و اهالی رسانه قرار داد و رقابت را سختتر و تنگتر کرد. معتقدم ایسنا توانسته همچنان پیشرو باشد و در عین حال اعتدالی و حرفهای بودن خود را ادامه دهد؛ البته ایسنا از ابتدا، بنای خود را بر حرفهای بودن قرار داد. افراد مبتدی را آورد و سعی کرد از آنها استفاده کند اما به سمت و سویی رفت که باید حرفهای عمل میکرد و نیروهای باثبات و باتجربه میداشت.
مدیر مسوول روزنامه «شرق» بیان کرد: فکر میکنم ایسنا برای اینکه از قافله تکنولوژی و سرعت رسانهها عقب نیفتد، به بازنگری نیاز داشته باشد و باید ببیند در دنیای جدید چه اتفاقی میافتد. بخصوص در شرایطی که رسانههای چاپی هم با توجه به شرایط کاغذ محدود میشوند، رسانههایی مانند ایسنا میتوانند موثرتر باشند، خود را به عنوان یک رسانه قابل اعتماد و اعتنا حفظ کنند و خلأیی که در کمبود رسانههای چاپی ایجاد شده را با عمل خود پوشش دهند.
رحمانیان در پایان گفت: مجموعا معدل حرکتی ایسنا با اساس خوبی که از ابتدا داشته و با تغییر مدیران متفاوت قابل دفاع است. به نظرم باید به مدیریت و خبرنگارانی که تلاش میکنند احترام گذاشت؛ تا فراز یک رسانه قابل اعتماد و اعتنا ظاهر شود.
انتهای پیام