آغاز انتخابات پارلمانی و شهرداری‌های بحرین بدون حضور مخالفان

انتخابات پارلمانی و شهرداری‌های بحرین از ساعت هشت صبح امروز (شنبه) در ۴۰ مرکز رای‌گیری این کشور آغاز شد. این در حالی است که در انتخابات امروز خبری از گروه‌های مخالف نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در این دوره بیش از ۵۰۰ کاندیدا برای رقابت بر سر ۴۰ کرسی پارلمان رقابت می‌کنند.

تعداد کسانی که در این دوره انتخاباتی حق رای دارند، ۳۵۶ هزار نفر است و در مجموع چهل مرکز رای‌گیری در چهار استان منامه، المحرق، شمالیه و جنوبیه برپا شده است.

در این دوره از انتخابات بحرین شاهد بالاترین آمار کاندیداهای زن هستیم و تعداد آنها به ۴۷ تن می‌رسد.

۲۳۱ ناظر به نمایندگی از نهادهای جامعه مدنی بحرین بر این انتخابات نظارت دارند.

منامه این انتخابات را گامی جدید در مسیر اصلاح سیاسی و دموکراتیک در این کشور می‌داند، با این حال دولت بحرین به گروه‌های اصلی مخالف اجازه حضور در این انتخابات را نداده است.

دولت و مجلس بحرین در کنترل اقلیت سنی بحرین است.

دولت بحرین چندین گروه مخالف از جمله گروه‌های مخالف شیعه را منحل کرده است.

شیعیان، اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل می‌دهند اما در ساختار تصمیم‌گیری این کشور نقشی ندارند.

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل از گزارش‌های بازداشت، ارعاب و به سکوت واداشتن مخالفان سیاسی و منتقدان دولت "به شدت ابراز نگرانی" کرده است.

از سال ۲۰۱۱ به این سو بحرین شاهد ناآرامی‌هایی بوده است. مخالفان خواهان استقرار سلطنت مشروطه در کشور و یک نخست‌وزیر انتخابی هستند.

تظاهرات اصلی مخالفان در بحرین با کمک عربستان سرکوب شد.

اخیرا دادگاهی در بحرین برای شیخ علی سلمان، رهبر حزب منحل شده جمعیت وفاق، بزرگترین گروه شیعه در بحرین حکم حبس ابد صادر کرد. او به خاطر جاسوسی برای قطر محکوم شده است.

شیخ علی سلمان در ماه ژوئن از اتهام "تبانی" با قطر وارده تبرئه شده بود، اما مقامات بحرین پرونده او را به دادگاه استیناف ارجاع دادند.

بجز انحلال گروه‌ها و بازداشت مخالفان، مقام‌های بحرینی از شماری از مخالفان خود سلب تابعیت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97090300667
  • خبرنگار : 71496