سازمان میراث فرهنگی:

منتظر رأی محاکم قضائی در مساله غار علیصدر هستیم

به دنبال انتشار خبر «مساله غار علیصدر در آستانه یک فرصت جهانی» در ایسنا، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای، نسبت به برخی از موارد مطرح شده در این گزارش، توضیح‌هایی ارایه کرده است.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: «سازندگان پروژه هتل در نزدیکی غار علیصدر و در عرصه‌ی این اثر ملی در سال ۱۳۸۳ و قبل از این‌که غار علیصدر ثبت ملی شود، نسبت به دریافت پروانه ساخت و مجوزهای لازم اقدام کرده‌اند. بعد از صدور پروانه که البته به صورت موقتی و یک ساله بود، ساخت این هتل به تعویق افتاد و بعد از چند سال مجددا در سال ۱۳۹۰ احداث این پروژه شروع شد.

از آن‌جایی که در این مدت غار علیصدر به عنوان یک اثر ملی ثبت شده و با توجه به این که پروانه صادر شده موقت و یک ساله بوده است، دستگاه صادرکننده مجوز برای احداث این هتل باید از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعلام لازم را می‌گرفته است، که این کار صورت نگرفته و بدون استعلام از میراث فرهنگی پروژه احداث هتل آغاز شده، لذا بلافاصله بعد از شروع این پروژه، این اداره کل پیگیری‌های لازم برای متوقف کردن عملیات احداث را انجام داده و در این خصوص اقدام قضائی صورت گرفته و پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شده است و هم اکنون در حال پیگیری این پرونده از محاکم قضایی و منتظر اعلام رأی دادگاه هستیم. باتوجه به این‌که این پروژه در عرصه یک اثر ملی قرار گرفته و در هنگام شروع پروژه نیز استعلامی از این اداره کل صورت نگرفته است، انتظار می‌رود با رأی محاکم قضائی عملیات ساخت این هتل متوقف شود.»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 97082813919
  • خبرنگار : 71191