به گزارش ایسنا، حدود یک سال گذشته چالشی از سوی ستاد نانو مطرح شد که بر اساس آن قرار بود مشکل چربیگریز کردن سطح برای یکی از شرکتهای بزرگ صنعتی حل شود. در این رویداد حدود ۱۰۰ طرح شرکت کردند که بعد از مرحله مصاحبه اولیه تنها ۱۶ طرح برای مرحله دوم انتخاب شدند.
در مرحله دوم تیمهای شرکت کننده ۶ ماه فرصت داشتند تا نمونه اولیه ایده خود را ارائه دهند که در این مرحله ۶ طرح نمونه اولیه مورد پذیرش قرار گرفت. از میان نمونههای ارائه شده بعد از انجام آزمایشهای اولیه نظیر ماندگاری و مقاومت حرارتی، ۳ طرح به مرحله نهایی رسید.
این تعداد طرح منتخب مورد ۱۴ آزمون قرار گرفتند و تنها طرح یکی از شرکتهای فعال در حوزه نانو توانست تمامی آزمونهای انجام شده را با موفقیت پشت سر بگذارد. بر این اساس بخش صنعتی بعد از تحویل گرفتن نمونه اولیه این فناوری، آزمونهای صنعتی را روی آن انجام داد تا عملکرد این لایه چربیگریز در شرایط صنعتی نیز بررسی شود. این ایده در اواخر تابستان امسال به تأیید رسید و محصول پوشش چربیگریز عرضه شده از سوی این شرکت نانویی به صورت انحصاری برای محصولات یکی از شرکتهای تولیدکننده لوازم خانگی تولید میشود.
قرارداد پوشش چربیگریز بر روی اجاقهای خانگی به تعداد ۵۰ هزار اجاق گاز طی یکسال بین این شرکت فناوری و بخش صنعت به امضاء رسید.
انتهای پیام