سبحانی‌فر: دولت هر چه زودتر موضوع بسته‌های حمایتی را عملیاتی کند

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نامساعد اقتصادی کشور گفت: از دولت می‌خواهم هر چه زودتر موضوع بسته‌های حمایتی را عملیاتی کند.

به گزارش ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت روز اول آبان ماه روز بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، با بیان اینکه روز اول آبان ماه به نام ابوالفضل بیهقی ثبت شود، اظهار کرد: امروز در جبهه جنگ اقتصادی و در میدان جنگ هستیم. هدف دشمن تفرقه بین مسئولین و القای ناامیدی توسط پایگاه‌های رسانه‌ای معاند است. این کار با همکاری ایادی آن‌ها در داخل و خارج و به صورت ندانسته توسط دوستان نظام دامن زده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما امروز به وحدت نیاز داریم، بیان کرد: امروز چهار وزارتخانه اقتصادی پس از سه ماه در آستانه تعیین تکلیف شدن قرار دارند. با رای به آن‌ها این چهار وزارتخانه را از بلاتکلیفی در آوریم. اگرچه می‌توان افراد تواناتری در جامعه برای تصدی این چهار وزارتخانه پیدا کرد، ولی آنچه مهم است اعلام آمادگی افراد برای خدمت توسط شایستگان در این شرایط بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کشور بیشتر از هر وقت دیگری به هماهنگ بودن تیم اقتصادی نیاز دارد. برای رفع مشکلات اقتصادی باید به رفع موانع صادرات، جلوگیری از واردات بی رویه، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با سوء استفاده‌گران اقتصادی توجه کرد. از قوه قضاییه می‌خواهیم ضمن برخورد با سوء استفاده کنندگان اقتصادی دیگر شاهد برخورد ناصواب با انبارهای کارخانجات نباشیم.

سبحانی‌فر عنوان کرد: از دولت می‌خواهیم در این شرایط کنونی اقتصاد هر چه سریعتر بسته‌های حمایتی را عملیاتی کند. در حقوق کارمندان، کارگران، بازنشستگان و معلمان تغییری نداشته‌ایم، به این موضوع باید توجه شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آقای حجتی امروز کشاورزان دچار مشکلاتی هستند، قیمت خرید چغندر از سال گذشته تغییر نکرده است، آیا گرانی به این قشر نرسیده است؟ خرید تضمینی محصولات کشاورزی با گرانی تناسب پیدا کند. بیمه کشاورزی از محل مواد ۱۰ و ۱۲ پاسخگو نیست. آقای زنگنه با توجه به فرارسیدن زمستان و شبکه‌های روستایی حوزه انتخابیه هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهید.

سبحانی فر در پایان با اشاره به باجه‌های عرضه دینار در مبادی مرزی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: از آقای ظریف می‌خواهیم در خصوص موضوعات مرتبط با زائرین اربعین، دیپلماسی قوی‌تری داشته باشند،‌ چرا که عرضه دینار عراقی در عراق صف‌های طولانی دارد و این موضوع از بسترسازی مناسبی برخوردار نیست. در سامانه بانک مرکزی برای دریافت دینار عراقی یک میلیون ثبت نام داشتیم، در حالی که تاکنون ۳۰ هزار نفر توانستند ارز خود را تحویل بگیرند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97080200954
  • خبرنگار : 71565