برات قنبری در گفتوگو با ایسنا افزود: هنوز قانون شرکت مخابرات ایران لغو نشده و مجامع آنها اختیارات قانونی را دارند، اما به تبع این قضیه مخابرات مجبور است به لحاظ تعرفهای بازنگری شود. ما هم این موضوع را در قالب تغییر مدل تعرفهای منظور کردیم، در غیر این صورت تعرفههای مخابرات باید به ساختار قبل برگردد.
وی با اشاره به مشکلات درآمدی شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: برای حل این مشکلات، باید اصلاح ساختار صورت بگیرد؛ اولین اصلاح ساختار این بود که ۳۰ شرکت استانی را در هم ادغام کنیم که این کار انجام شد. اکنون باید به فناوریها و سرویسهای جدید رو بیاوریم. به تبع این قضیه به مرور سرویسهای صوت باید کم شود و به سمت سرویسهای دیتا برویم و سرویسهای فیبر نوری را هم گسترش دهیم.
او همچنین خاطرنشان کرد: شرکتهای دیگر هنوز آن توان را ندارند که جایگزین مخابرات شوند؛ مخابرات منحصربه فرد است. در حال حاضر اپراتوری وجود ندارد که بتواند مانند مخابرات سرویس بدهد. آن شرکتهایی هم که سرویس ارائه دادند، در چند شهر بزرگ خدمت دادند، در حالی که عمده نیازهای ما استانها و شهرهای کوچک است.
عضو سابق هیات مدیره شرکت مخابرات در پاسخ به اینکه آیا افزایش تعرفهها موجب نارضایتی مشترکان نمیشود، تاکید کرد: سهم مخابرات ایران در سبد خانوارها خیلی کم است و متوسط درآمد از تلفن ثابت در کل کشور حدود ۶۰۰۰ تومان در ماه است که عدد زیادی نیست. در روستاها هم درآمد از تلفن ثابت حدود ۲۰۰۰ تومان است. در حالی که این درآمدها هزینه جاری مخابرات را هم تامین نمیکند، شرکت مخابراتی که ۶۰ هزار نفر پرسنل و شبکه گستردهای دارد.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در تعرفههای مخابرات، درباره علت کند بودن روند توسعه در مخابرات بیان کرد: مخابرات از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواسته که بر اساس اختیارات قانونی خود یک بسته جدید تعرفهای تعریف کند. از طرفی روند توسعه در مخابرات کند است، به این خاطر که شرکت مخابرات ایران منابع ندارد و به همین دلیل باید حتما یک برنامه تحول را پیاده و اجرا کنند.
به گزارش ایسنا، با توسعه فناوریهای ارتباطی و پیشرفت فناوری اطلاعات، رفتهرفته مکالمههای صوتی جای خود را به استفاده از ابزارهای اینترنتی دادن و همین موضوع ضرورت توسعهی زیرساختهای اینترنتی را توسط شرکتها ایجاد میکند. اگرچه برخی از شرکتها از همان ابتدا سرویسهای اینترنتی ارائه میدادند اما شرکت مخابرات ایران هم بهعنوان یکی از مهمترین شرکتهای فعال در زمینه ارتباطات نیازمند بازنگری در شیوهی ارائهی سرویسهای خود است. یکی از روشهایی که مسوولان ارتباطی هم در مراحل مختلف به آن اشاره کردهاند، جایگزینی بستههای جدید ترکیبی صوت و دیتاست که به نظر میرسد مخابرات هم این برنامه را آغاز کرده است.
انتهای پیام