به‌دلیل افشای ای‌میل مشتریان؛ آمازون کارمندش را اخراج کرد

شرکت آمریکایی آمازون یکی از کارمندانش را به‌دلیل نقض حریم خصوصی مشتریان این شرکت اخراج کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت سی نت، با توجه به آنکه حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی و اینترنت بیش از پیش اهمیت به‌سزایی یافته است، شرکت‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی نیز به نظر می‌رسد که تمرکز و توجه بخصوصی به این امر دارند تا انگشت اتهام دولت‌مردان و سیاست‌مداران در رده‌های بالای قضایی و امنیتی به سمت و سوی آن‌ها نشانه نرود و موجب دردسر و رسوایی این شرکت‌های خوش آوازه و بزرگ نشود.

حالا به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت آمازون که بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیکی و خرده فروشی آنلاین در جهان محسوب می‌شود، یکی از کارمندانش را به‌دلیل افشای اطلاعات شخصی مشتریان این شرکت اخراج کرده است.

سخنگوی آمازون با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرده است که کارمند مذکور ثالث آدرس ای‌میل مشتریان آمازون را در اختیار یکی از فروشندگان شخص ثالث قرار داده بوده است که این کار خلاف قوانین این شرکت در رابطه با حفظ حریم خصوصی مشتریان و کاربران به شمار می‌رود و همین کار نیز درنهایت به اخراج وی از آمازون منجر شد.

وی در ادامه این بیانیه همچنین افزوده است: آمازون با تمامی افرادی که آدرس ای‌میل و پست الکترونیکی‌شان تماس گرفته و آن‌ها را از مشکل مربوطه باخبر ساخته است.

لازم به ذکر است که تنها آدرس ای‌میل مشتریان در اختیار یکی از فروشندگان قرار گرفته و اطلاعات شخصی و هویتی آن‌ها هم‌چنان محفوظ مانده است.

این شرکت در اقدام بعدی خود، شرکت مذکور و فروشنده شخص ثالثی که از کارمند آمازون آدرس پست الکترونیکی مشتریان را گرفته بود را نیز از فعالیت و فروش محصولاتش در پلت‌فرم وب‌سایت آمازون محروم و مسدود کرده است.

به گفته کارشناسان حوزه فناوری و امنیت سایبری، این اقدام و پاسخ محکم شرکت آمازون به‌معنای حفاظت سرسختانه و متعهدانه از حریم خصوصی کاربران تلقی می‌شود و به مشتریان آمازون این اطمینان خاطر را می‌دهد تا با خیال آسوده به خریداری از محصولات به فروش رفته برروی وب‌سایت آمازون بپردازند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97071407923
  • خبرنگار : 71591