تشکیل جلسه پارلمان عراق در سایه عدم توافق دو حزب اصلی کرد

پارلمان عراق در میان تداوم اختلافات میان دو حزب اصلی کرد بر سر تعیین نامزدی واحد برای ریاست‌جمهوری تشکیل جلسه داد و در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان جلسه به ساعت هشت شب موکول می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، جلسه امروز پارلمان عراق قرار بود ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی برگزار شود که به دلیل برگزاری جلسه‌ای بین نمایندگان احزاب کرد اصلی عراق نیم ساعت به تعویق افتاد.

این در حالی است که یک رهبر کرد امروز از پایان نشست حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی بدون دستیابی به توافقی بر سر پست ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: این دو حزب امروز در ساختمان پارلمان برای بررسی موضعی یکسان در قبال پست ریاست‌جمهوری تشکیل جلسه دادند اما نتوانستند به توافقی نهایی برای معرفی یک نامزد برسند.

این رهبر کرد افزود: همچنان اتحادیه میهنی بر نامزد خود برهم صالح و حزب دموکرات بر نامزد خود فواد حسین تاکید و اصرار دارند.

از سوی دیگر، مقدام الجمیلی عضو ائتلاف المحور (وابسته به اهل سنت) گفت، رئیس‌پارلمان از نمایندگان دعوت کرد برای انتخاب رئیس‌جمهوری وارد صحن اصلی مجلس شوند تاکنون تعداد نمایندگان حاضر به ۱۴۵ نماینده رسیده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسد و جلسه به ساعت هشت امشب موکول شود.

پارلمان عراق شب گذشته نیز به سبب به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر در صحن مجلس جلسه انتخاب رئیس‌جمهوری را به امروز موکول کرد.

شبکه الفرات به نقل از یک نماینده فراکسیون البناء گزارش داده بود، جلوگیری از به حد نصاب رسیدن نشست شب گذشته پارلمان عراق، اقدامی عمدی بود تا به کردها فرصت داده شود درباره نامزد واحد به توافق برسند.

بر اساس قانون اساسی عراق امروز آخرین مهلت برای انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور است.

در این راستا شیروان دوبرانی، نماینده فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق گفت، تقریبا بر سر فواد حسین برای ریاست‌جمهوری توافق وجود دارد.

وی به سومریه نیوز گفت: از برآوردهای به عمل آمده اعضای پارلمان می‌خواهند به نامزد حزب ما رای دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97071005878
  • خبرنگار : 71145